hmm möblerat om..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lucille1
    • October 2006
    • 169

    hmm möblerat om..

    vet allvarligt inte vart jag ska lägga denna tråd - men det är ju mitt första akvarium satt

    okej.. jag har iafl möblerat om i akvariumet. kände att det blivit på toook för rörigt. hade inte gjort nåt på 2 år - bara stoppat i de nya där det fick plats typ
    så nu fick jag ett toktyck igårkväll och rensade ur och gjorde om. så nu ska det inhandlas lite nya växter med. så vad tycks om fövandlingen?? jag e jäkligt nöjd iafl! men kom gärna med förslag om det är nåt som inte står där det bör.. haha..

    före

    efter
  • Loelle
    • July 2007
    • 623

    #2
    Ska du inte ha nån bakgrund? Jag tycker inte det är så fint när väggen syns bakom. Men det är ju en smaksak.
    Lelle
    "I de mörkaste vatten simmar en ulv i fårakläder"

    Kommentar

    • _Lena_
      • June 2006
      • 1273

      #3
      Snyggt både efter och innan men jag tyckte det var mer lagom mycket växter innan och man såg inte väggen igenom.

      Kommentar

      • CeciliaW
        • January 2008
        • 71

        #4
        Jag tyckte det blev jättefint!! Lummiga akvarier är förvisso fina, men jag tycker de som är lite "luftiga" kan vara fina de med. Dit med en tjusig bakgrund så blir det nog kanon!

        Kommentar

        • lucille1
          • October 2006
          • 169

          #5
          mjo jag ska ha en bakrund - men jag ska köpa nån finare. så då tog jag bort den som va för ja e så less på den.. =) dom hade ingen som jag föll för på djuraffärn - så jag ska kika vidare lite.. gillar inte bakrunder som är så röriga..

          Kommentar

          • lucille1
            • October 2006
            • 169

            #6
            Ursprungligen postat av _Lena_
            Snyggt både efter och innan men jag tyckte det var mer lagom mycket växter innan och man såg inte väggen igenom.
            jag slängde ut 75% av växterna för att ja va så less på dem. skulle köpa nya idag men dom får stor leverans nästa vecka - så då blir det shopping när dom har stort fräscht urval!

            bakrunden skrev jag om ovan!

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13135

              #7
              Ursprungligen postat av lucille1
              vet allvarligt inte vart jag ska lägga denna tråd - men det är ju mitt första akvarium satt

              okej.. jag har iafl möblerat om i akvariumet. kände att det blivit på toook för rörigt. hade inte gjort nåt på 2 år - bara stoppat i de nya där det fick plats typ
              så nu fick jag ett toktyck igårkväll och rensade ur och gjorde om. så nu ska det inhandlas lite nya växter med. så vad tycks om fövandlingen?? jag e jäkligt nöjd iafl! men kom gärna med förslag om det är nåt som inte står där det bör.. haha..

              före

              efter
              förlåt men jag tycker det var myyycket snyggare innan
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • lucille1
                • October 2006
                • 169

                #8
                Ursprungligen postat av åheim
                förlåt men jag tycker det var myyycket snyggare innan
                smaken är som baken.. fast ja tyckte de va så jäkla rörigt!!

                Kommentar

                • hambli
                  • December 2004
                  • 508

                  #9
                  Blev bättre nu utan bakgrunden, men en enfärgad bakgrund hade varit fint.

                  Kommentar

                  • lucille1
                    • October 2006
                    • 169

                    #10
                    Ursprungligen postat av hambli
                    Blev bättre nu utan bakgrunden, men en enfärgad bakgrund hade varit fint.
                    ja jag har funderat på det - men vilken färg?? blått käns djuraffär
                    jag vill ju ha en stilren bakrund som det inte är en massa plotter på. kanske en btn fake typ? har inte råd med en riktig btn..

                    Kommentar

                    • Inka
                      • July 2005
                      • 1233

                      #11
                      Jag tycker inte att blått känns så djuraffär när man har den i sitt eget, inredda kar... Jag kör den i alla utom två och det ger fint djup tycker jag
                      Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                      www.kvitter.n.nu

                      Kommentar

                      • danneregner
                        • October 2006
                        • 1347

                        #12
                        kör på slimeline, affich av stenvägg eller helt svart. blev mycke snyggare efter gillar inte så röriga kar.
                        Diskus

                        Kommentar

                        • Olivin
                          • July 2006
                          • 573

                          #13
                          Innan du köper något eller målar så kan du väl prova med någon av de enkla hemgjorda varianterna, typ skrynkligt omslagspapper eller sopsäck bakom? Ser det inte bra ut är det ju bara att plocka bort och pröva något annat.

                          Jag skulle satt stenröset lite längre fram så det fanns plats för höga smala växter typ stängelväxter eller Vallesneria bakom och mellan stenarna.

                          Ifall du har någon mal så skulle jag inte leda ut luften under roten, utan låta den vara till malarna - den ser perfekt ut för sådana.

                          Mina förslag bara, gör som du vill med dom...
                          Medlem i VAAF www.vaaf.se

                          Kommentar

                          • lucille1
                            • October 2006
                            • 169

                            #14
                            Ursprungligen postat av Olivin
                            Innan du köper något eller målar så kan du väl prova med någon av de enkla hemgjorda varianterna, typ skrynkligt omslagspapper eller sopsäck bakom? Ser det inte bra ut är det ju bara att plocka bort och pröva något annat.

                            Jag skulle satt stenröset lite längre fram så det fanns plats för höga smala växter typ stängelväxter eller Vallesneria bakom och mellan stenarna.

                            Ifall du har någon mal så skulle jag inte leda ut luften under roten, utan låta den vara till malarna - den ser perfekt ut för sådana.

                            Mina förslag bara, gör som du vill med dom...
                            tack för jätte bra kommentarer!!

                            det med sopsäcken ska jag prova!! svart kan ju va effektfullt!

                            alltså det är en dm mellanrum mellan stenröset och bakre glasrutan - så det får ju plats växter där! eller behöver de mer plats??

                            jo jag har lite malar, men dom ligger under rötterna som det är nu. bubblerna tar upp typ 10% av utrymmet under rötterna och det är typ 5cm mellan syrestenen och botten. är den ivägen iafl tror du??
                            före när jag hade en lerkruka som jag hade lagt på sidan och hade syrestenen i så låg det malar och trängdes i den..haha fast jag hade rötterna då med.

                            mer bra förslag??

                            Kommentar

                            • lucille1
                              • October 2006
                              • 169

                              #15
                              Ursprungligen postat av Inka
                              Jag tycker inte att blått känns så djuraffär när man har den i sitt eget, inredda kar... Jag kör den i alla utom två och det ger fint djup tycker jag
                              okej. det kanske blir lite annat när man har det hemma. men jag ska prova svart först!!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...