nytt akvarium fisk hjälp 100L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MrN
    • January 2008
    • 79

    nytt akvarium fisk hjälp 100L

    hej skaffade just ett till akvarium har haft det gammla på 96liter i 2 veckor så det e iof oxå nytt...
    det jag fått hem nu är 100 liter vet hur jag ska inreda det men har himmla problem att bestämma vad jag ska ha i ska iaf bara ha 1 sort i det + mina pansarmalar 5st för mina tigerbarber biter dom hela tiden..

    var inne på kardantetror dom är snygga tycker jag men läste att dom är jätte svåra å odla med ...
    så nu har jag ingen aning vet iaf att jag ska ha minst 20st av dom (beroende storleken) och att det inte ska vara guldfiskar eller platu eller blackmolly gärna nån fin färggladfisk.. några förslag?
    eller är det nån som lyckats odla kardantetror utan större anstränging?
    bilder på akvariumet
    http://img227.imageshack.us/my.php?i...pim0795hb1.jpg (sand och vatten)
    bild 2 lite växter kommer mer inredning..
  • Långås
    • December 2005
    • 1368

    #2
    Mitt val hade fallit på 10 st pansarmalar (alltså utöka med fler av samma sort), 1 par apistogramma, finns många trevliga arter att välja på. Jag hade varit nöjd där. Kanske att man kunde ha någon tetraart också. Kanske rödmunstetra?
    Senast redigerad av Långås; 01 February 2008, 21:46.
    Mvh Peter

    Kommentar

    • MrN
      • January 2008
      • 79

      #3
      ok har ställt frågor förut och fått svar med fiskar jag inte känner till varför finns dom inte med här http://www.akvariefisk.com/ rödmunstetra vet du nån bättre sida man kan hitta mer fiskar,,

      Kommentar

      • Långås
        • December 2005
        • 1368

        #4
        Du hittar ju alla arterna här på zoopet. http://www.zoopet.com/fiskar/index.php
        Mvh Peter

        Kommentar

        • MrN
          • January 2008
          • 79

          #5
          Åfan tack ah rödmunstetra såg inte så tokig ut iaf ska läsa lite om den...sen får gärna priset vara lagom.=)

          Kommentar

          • MrN
            • January 2008
            • 79

            #6
            eller fan blir nog kardantetror och pansarmalar iaf är bara orolig för om man lägger ut massa pengar på as många tetror så får dom neonsjukan eller nått annat jobbigt ...
            aja har nångra dagar att fundera lite.,

            Kommentar

            • MrN
              • January 2008
              • 79

              #7
              såg just att dom kanske hette kardinaltetror inte kardantetror som jag skrivit så det kan bli=D

              Kommentar

              • MrN
                • January 2008
                • 79

                #8
                handlade lite idag det blev 21st guldbarb 1 kampfisk sen flyttade jag över mina malar å ska införskaffa mig några metallpansarmalar till.
                dom verkade trivas där..
                får se om kampfisken får stanna han verkar irritera sig lite på min albinomalar ..

                Kommentar

                • toccata
                  • January 2004
                  • 1238

                  #9
                  Om du vill att pansarmalarna ska trivas, så köp finkornig sand till dem så att de kan "böka" i sanden och sila den i sina munnar! Det är så de ska ha det för att trivas.

                  Det gör ju inget om man inte kan odla en fisk, den kan ju vara jättekul att ha ändå. Kardinaltetror är ju jättefina Om du absolut vill ha yngel så kan du ju ha någon annan yngelfödande fisk i det akvariet också.

                  Synd att du köpte så många fiskar på en gång, risken att få problem med nitrit är stor. Men det har jag kanske redan skrivit till dig i någon annan tråd.

                  Kul att du köpte ett till akvarium!
                  Lycka till!
                  / Ebba

                  Kommentar

                  • MrN
                    • January 2008
                    • 79

                    #10
                    mjo

                    har den finaste strand sanden =) köppte en hel säck.,,
                    mjo men får hålla lite koll men malarna verkade rätt lyckliga att få komma till det akvariet med sand hade grus i det andra dom gräver å har sig..

                    Kommentar

                    • MrN
                      • January 2008
                      • 79

                      #11
                      hmm har säkert bränt iväg cirkus 5000kr på dom här 2 akvariumen nu så får äta gröt å hårt bröd resten av månaden.

                      Kommentar

                      • danneregner
                        • October 2006
                        • 1347

                        #12
                        Ursprungligen postat av MrN
                        hmm har säkert bränt iväg cirkus 5000kr på dom här 2 akvariumen nu så får äta gröt å hårt bröd resten av månaden.
                        oheregud kom just att tänka på vad jag lagt på mina kar. vågar inte tänka på de. men minst 6-7000kr. omg!! e ganska mycke för en 13åring. fast har ju fått en del bidrag av mamma och pappa
                        Diskus

                        Kommentar

                        Arbetssätt...