Rom uppätet? elaka barber?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MrN
    • January 2008
    • 79

    Rom uppätet? elaka barber?

    har startat upp akvariumet rätt nyligen såg idag att det låg nått romliknade på några växter exakt när jag märke det kom mina tigerbarber och käkade upp det kan det har varit rom från mina platu eller pansarmal är det vanligt att det blir uppätet av dom andra fiskarna...?

    sen så har jag 2 pansarmalar sen 3st vita pansarmalar lite mindre vet ej om dom kallas nått annat.
    Men iaf så blir dom helt mobbade av mina tigerbarber dom äter på deras fenor så fort dom syns bara på dom vita.. så dom ligger och gömmer sig hela tiden ,,

    om det är intressant så är tigerbarberna 9st 5malar 5 platu 1 större mal och 6st kardantetror tetrorna och platu får dock vara ifred ..
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Platys är levandefödare, så de lägger inte rom. Det kan ha varit pansarmal-rom, visst. Många fiskar äter rom de kan, inte bara tigerbarber.

    Men tigerbarber är kända för att ställa till trassel i akvarier...överraskande nog så är en av lösningarna att ha ett större stim av dom. Då riktar de allt sådant mot varandra istället, har jag hört.

    Om du tröttnar på dom , så rekommenderar jag att du köper fembandsbarber istället...de är lika fina, men inte lika huliganmässiga.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • MrN
      • January 2008
      • 79

      #3
      ok tack för tipset.

      Kommentar

      • bessa
        • October 2007
        • 266

        #4
        Det kan ha varit tigerbarb rom med
        Katt +Fisk = Älskade

        Kommentar

        • MrN
          • January 2008
          • 79

          #5
          hmm ok ...har införskaffat mig ett till akvarium idag ska flytta över malarna dit had jag planerat om nån vecka ..

          Kommentar

          Arbetssätt...