136 L Högt akvarium !?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stoffe.B
    • November 2007
    • 459

    136 L Högt akvarium !?

    Hej, tittar på ett 136 L (högt akvarium,55 Högt och 55 Brett, 45 Djupt) Och undrar om det är "kul" att äga, eller bara pest, emot ett Rektangulärt ?
    54L ---------
    222L

    Zoopet, probably the best underwater forum in the world.
  • Destroy
    • October 2007
    • 184

    #2
    Jag skulle gissa att det är upp till var och en, jag har ett som är 50cm högt och jag tycker de är lite jobbigt, men det är bara för att jag är vrål kort. Men det där akvariumet är nog perfekt för den som inte har så stor yta att ställa det på men endå vill ha ett :-)
    Fish said to the Ocean:
    'without fishes there is nothing in the Ocean.'
    Ocean reply to the fish:
    without you there is nothing in my life...

    Kommentar

    • Stoffe.B
      • November 2007
      • 459

      #3
      Ursprungligen postat av Destroy
      Jag skulle gissa att det är upp till var och en, jag har ett som är 50cm högt och jag tycker de är lite jobbigt, men det är bara för att jag är vrål kort. Men det där akvariumet är nog perfekt för den som inte har så stor yta att ställa det på men endå vill ha ett :-)
      Ok, jag är lång, så det är inget problem, jag har lite yta och kommer isåfall få flytta runt lite på grejor, jag undrade bara mer om hur det är att ha, det blir ju lite annorlunda emot ett rektangulärt.
      54L ---------
      222L

      Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

      Kommentar

      • Fuzzop
        • July 2007
        • 2380

        #4
        Ursprungligen postat av Stoffe.B
        Ok, jag är lång, så det är inget problem, jag har lite yta och kommer isåfall få flytta runt lite på grejor, jag undrade bara mer om hur det är att ha, det blir ju lite annorlunda emot ett rektangulärt.
        Du behöver tänka till lite med val av pump och placering i ett sånt kar, har själv ett kar med liknande mått och kan tipsa om att det är perfekt att ha ett par scalarer i tex då dom inte simmar så mycket men vill ha höga akvarier.

        Kommentar

        • Stoffe.B
          • November 2007
          • 459

          #5
          Ursprungligen postat av Fuzzop
          Du behöver tänka till lite med val av pump och placering i ett sånt kar, har själv ett kar med liknande mått och kan tipsa om att det är perfekt att ha ett par scalarer i tex då dom inte simmar så mycket men vill ha höga akvarier.
          Ok, fick med en Fluval 4 Plus, då 3:an "bara" tar 130L(?), så då fick jag med en 4 Plus ist Scalarer vill jag nog ha, funderat på dom förut, men då hade jag för litet akvarium. Ska in till storstan' å sköpa växter,byggmaterial till grotta,Biotop tillsats,Slamsugare å en doppvärmare på Måndag Så släpper jag i 3 fiskar från ett annat akvarium på Fredag ungefär. om allt är som det ska med värdena(hoppas!!).

          Tack för tipset också
          54L ---------
          222L

          Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

          Kommentar

          Arbetssätt...