Knappt en månad sedan starten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Morgan71
    • November 2007
    • 114

    Knappt en månad sedan starten

    Jaha då har det snart gått en månad sedan starten av mitt 170l Juwel-kar. Det har tillkommit lite mer växter (samt att dom första har växt till sig lite) och lite fler fiskar. Jag har även flyttat om på lysrören så att det blåa röret sitter i framkant istället för i bakkant vilket resulterade i ett naturligare ljus (tycker jag). Har även gjort lite tester på vattenkvalitén och den verkar helt okej vilket oxå glädjer en nybörjare.
    Fasen vad det är roligt med akvaristik.
    Bifogade filer
    Alla är vi yngel i början.....
  • Zanders
    • December 2007
    • 177

    #2
    discokaret

    Ser fint ut. kul att allt fungerar bra. visst är det roligt jag är inne på min andra månad på mitt lilla kar och drygt en månad på stora och jag är helt hooked!

    Men är det inte bättre om du byter det blåa röret och ger dina växter det extralyset dom förtjänar?

    jag bytte ganska snabbt ut det blåa lysröret till en blå neonramp som lyser på kvällarna (Finns på kjell o company och kostar nån hundring) meningen är att det skall simulera månljus och lyser lagom mycket för att växterna ska göra det dom gör på nätterna.

    blått e gott..
    Min blog : http://zanders.apics.se

    Kommentar

    • Morgan71
      • November 2007
      • 114

      #3
      Ursprungligen postat av Zanders
      discokaret

      Ser fint ut. kul att allt fungerar bra. Men är det inte bättre om du byter det blåa röret och ger dina växter det extralyset dom förtjänar?

      jag bytte ganska snabbt ut det blåa lysröret till en blå neonramp som lyser på kvällarna (Finns på kjell o company och kostar nån hundring)

      blått e gott..
      Jag tror att lyset räcker till, jag klippte ner all Hornsärv ca 15cm från ytan för två dagar sedan!!!!! Dom växer så det knakar!!!
      Alla är vi yngel i början.....

      Kommentar

      • Zanders
        • December 2007
        • 177

        #4
        ok
        Som sagt det ser bra ut. jag har 4 st lysrör och ska prova en vecka snart med 2 och se vad som händer.

        Akta dig för akvariesjukan
        Min blog : http://zanders.apics.se

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Ursprungligen postat av Morgan71
          Jaha då har det snart gått en månad sedan starten av mitt 170l Juwel-kar. Det har tillkommit lite mer växter (samt att dom första har växt till sig lite) och lite fler fiskar. Jag har även flyttat om på lysrören så att det blåa röret sitter i framkant istället för i bakkant vilket resulterade i ett naturligare ljus (tycker jag). Har även gjort lite tester på vattenkvalitén och den verkar helt okej vilket oxå glädjer en nybörjare.
          Fasen vad det är roligt med akvaristik.
          det har ju blivit riktigt fint ju
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • maria_
            • March 2007
            • 2867

            #6
            Ursprungligen postat av Morgan71
            Fasen vad det är roligt med akvaristik.
            Ja, speciellt när man kan göra så fint som inte jag kan.
            Med vänlig hälsning,
            hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

            Kommentar

            Arbetssätt...