klarar sig malarna ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • evilsteken
    • November 2007
    • 106

    klarar sig malarna ?

    mitt akvarium läcker så nu har jag lagt 2 st ancistrus i en 10 l hink har åxå 3 st anubias där hur länge klarar sig dom tror ni får ett nytt kar i morgon kl16:00 ca
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #2
    Har du åtminstone luftpump på så är enda problemet ev vattentempen.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • Shagrat
      • September 2004
      • 335

      #3
      Det ska de allt klara, specielt om du har stoppat ner en pump som syresätter vattnet under tiden. Har haft betydligt mer fisk än så, i en iofs lite större än 10l, kylväska.
      Ja, jag vet att jag inte kan stava....
      Min zoon

      Kommentar

      • Shagrat
        • September 2004
        • 335

        #4
        För tempens skull, ställ dem i badrum eller annat ställe där temperaturen gärna är högre.
        Ja, jag vet att jag inte kan stava....
        Min zoon

        Kommentar

        • evilsteken
          • November 2007
          • 106

          #5
          Ursprungligen postat av Shagrat
          För tempens skull, ställ dem i badrum eller annat ställe där temperaturen gärna är högre.

          problemet är att jag inte har någon luftpump har bara 2 st ytterfilter att tillgå ett eheim 2213 och ett fluval 305 :/ blir storm i hinken då ju

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #6
            Kanske du kan sätta utblåset på något av dom rakt mot väggen i hinken? Om du är säker på att det sitter fast såklart och ha insuget en bit från botten
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • Shagrat
              • September 2004
              • 335

              #7
              Med tanke på vad det är för fisk så misstänker jag att det kommer att bli mer likt deras naturliga miljö äv vad det vanligtvis är. De lever i väldigt strömma vatten. Minns en tråd för ett tag sedan då jag tror det var Kjell Fohrman som sa att för ett få den normala genomströmningen som många fiskar har i naturen behövs det mer eller mindre en utombordare :P
              Ja, jag vet att jag inte kan stava....
              Min zoon

              Kommentar

              • evilsteken
                • November 2007
                • 106

                #8
                Ursprungligen postat av Shagrat
                Med tanke på vad det är för fisk så misstänker jag att det kommer att bli mer likt deras naturliga miljö äv vad det vanligtvis är. De lever i väldigt strömma vatten. Minns en tråd för ett tag sedan då jag tror det var Kjell Fohrman som sa att för ett få den normala genomströmningen som många fiskar har i naturen behövs det mer eller mindre en utombordare :P

                okej nu har jag skickat i eheim filtret så nu borde det va lugnt

                Kommentar

                • Gaffel
                  • December 2007
                  • 6200

                  #9
                  Bara bra med den extra vatten volymen i eheimet, annars kan du prova att växla upp några storlekar på slutrör/slang så att vattnet hellre porlar än sprutar..

                  Silvertejp, 0,5l petflaska, gör en massa små hål i petflaskan, tejpa petflaskans mynning ordentligt runt utloppsslangen från pumpen, fäst slangen riktigt ordentligt vid hinken så den inte hoppar ur hinken..
                  Life's a bitch and then you die..
                  "I might be right handed but im always left-winged"
                  Skriv på!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...