För mycket?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wickberg
    • October 2007
    • 76

    För mycket?

    Hej på Er och gott nytt år!

    Har haft ett hyfsat välplanterat 31:liters akvarium ett tag nu med åtta Red crystal och tio svarta neontetror. Men tetrorna var ett felköp och jag tror jag har en köpare nu som kan tänkas att ta med dem till ett större akvarium.

    Därför tänkte jag köpa 6 st. amanoräkor och kanske tre microrasboror av någon form istället?

    Vad tror ni, är detta för mycket eller kanske fel kombination av djur?

    Ha de bra!
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Om jag vore i dina kläder skulle jag köpa dubbelt så många rasboror och skippa Amanoräkorna då dina andra räkor förhoppningsvis ökar på antalet av sig själva.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • surinam
      • September 2007
      • 673

      #3
      Är du medveten om att amanoräkornas ungel måste födas upp i bräckt vatten? Det är iaf en av anledlningarna varför jag inte har dom. Visserligen har jag Klippräkor själv men det var ett felköp och okunskap.

      Jag hade inte skaffat fler räkor för tillfället om jag vore du utan istället skaffat lite annat som ger liv och rörelse i karet tex några äppelsnäckor ( jag har både blå och gula i mitt räkkar) Sen har jag 4st endlers och det är för att det ska vara lite mer rörelse i. Jag har även en praktbotia eftersom jag har fått snigelinvasion och de ska tydligen käka såna.
      Senast redigerad av surinam; 31 December 2007, 09:52.
      1 st malkar
      1 st gulpannad amasonpapegoja (surinam)

      Kommentar

      • Wickberg
        • October 2007
        • 76

        #4
        Bra tips, men tyvärr tror jag har ett för lågt kH för äppelsnäckor då mitt ligger på fyra och vad jag vet kräver de ett kH på minst sju. Jag är medveten om att Amanoräkor är knepiga att odla men den främsta anledningen var att få en räka som är effektiv mot alger.
        Senast redigerad av Wickberg; 31 December 2007, 10:10.

        Kommentar

        Arbetssätt...