Kan du hitta platsen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    Kan du hitta platsen?

    Detta är förvisso inte mitt första kar, men jag behöver nog ändå lite hjälp. Vet inte riktigt hur stort det skall vara men jag tror det får bli som absolut max 20-30 liter, men jag har absolut INGEN aning om var jag kan få plats med det!

    Vill du titta på min lägenhet, och ge ett förslag...?

    Sovrummet och datarum är of limits; jag kan inte sova med ett akvarium i rummet och sambon vill inte riskera att hans dator blir pajad (om akvariet skulle gå sönder).

    I badrummet har jag ingen el, så jag vet inte om det skulle funka där... och klädkammaren är överbelamrad ^^
    Bifogade filer
    Räkbiten


  • fifi
    • August 2006
    • 695

    #2
    Kööööööket!!! Vardagsrummet!!
    mvh
    Fifi

    I'm so cute, I poop rainbows.

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13133

      #3
      kanske i hörnet mellan diskmaskin och diskhon..?
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Annaica
        • February 2006
        • 1177

        #4
        Ursprungligen postat av fifi
        Kööööööket!!! Vardagsrummet!!
        Har absolut 0 plats i vardagsrummet känns det som
        Räkbiten


        Kommentar

        • Annaica
          • February 2006
          • 1177

          #5
          Ursprungligen postat av åheim
          kanske i hörnet mellan diskmaskin och diskhon..?
          Bra tanke... men där förvarar jag mitt diskställ (allt kan tyvärr inte diskas i maskinen), så där får det inte plats.
          Räkbiten


          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #6
            På ett litet bord med hjul så är det bara att flytta runt det måste välan vara optimala.
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13133

              #7
              eller aquaels sexkantiga 20Liter med pelarbänk bredvid något av cd ställen...
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • Annaica
                • February 2006
                • 1177

                #8
                Ursprungligen postat av åheim
                eller aquaels sexkantiga 20Liter med pelarbänk bredvid något av cd ställen...
                Har bara ett CD ställ, de andra är betongpelare Men funderar på att ställa någon liten pelare med akvarium vid pelaren mellan köket och vardagsrummet. Det enda kluriga då är att där är det en lampknapp på väggen :/
                Räkbiten


                Kommentar

                • Annaica
                  • February 2006
                  • 1177

                  #9
                  Ursprungligen postat av eriahl
                  På ett litet bord med hjul så är det bara att flytta runt det måste välan vara optimala.
                  Och var skall jag ställa det...?
                  Räkbiten


                  Kommentar

                  • eriahl
                    • April 2004
                    • 5681

                    #10
                    Där det får plats och passar för tillfället såklart. Alltifrån kök till badrum osv
                    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                    Kommentar

                    • Whistler84
                      • November 2007
                      • 850

                      #11
                      Jag har en etta på 44kvm som jag fått in ett 120L, ett 155L och ett 450L i.

                      Det går om man vill.

                      120L står t ex i fönstret. De andra två står på en bänk jämte min serverpark (massa datorer alltså) i köket.

                      På skissen tycker jag ditt vardagsrum se ut att ha mest plats ledigt. Borde ju gå sätta in någon snygg tank där när du har så mycket ledig golvyta?

                      Kommentar

                      • Öronräv
                        • March 2007
                        • 754

                        #12
                        Så länge din sambo inte har datorn stående på golvet så borde det väl inte vara någon risk att den råkar illa ut?
                        There is a windmill in my beard; Your argument is invalid.

                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1277734

                        http://oeronraev.bilddagboken.se/

                        Kommentar

                        • Annaica
                          • February 2006
                          • 1177

                          #13
                          Ursprungligen postat av Öronräv
                          Så länge din sambo inte har datorn stående på golvet så borde det väl inte vara någon risk att den råkar illa ut?
                          Den står på golvet
                          Räkbiten


                          Kommentar

                          • Annaica
                            • February 2006
                            • 1177

                            #14
                            Ursprungligen postat av Whistler84
                            Jag har en etta på 44kvm som jag fått in ett 120L, ett 155L och ett 450L i.

                            Det går om man vill.

                            120L står t ex i fönstret. De andra två står på en bänk jämte min serverpark (massa datorer alltså) i köket.

                            På skissen tycker jag ditt vardagsrum se ut att ha mest plats ledigt. Borde ju gå sätta in någon snygg tank där när du har så mycket ledig golvyta?
                            Jag har inte så mycket golvyta i vardagsrummet, har nog inte ritat med riktiga proportioner... där jag har golvyta är ju mitt i rummet där det nog är 1½ x 1½ meter ledigt, men jag tror sambon skulle få ett raseriutbrott om jag ställde det mitt i rummet

                            Hade varit perfekt att ha det i badrummet... men har inget elutag där... hur gör andra som har det i badrummet?
                            Räkbiten


                            Kommentar

                            • Annaica
                              • February 2006
                              • 1177

                              #15
                              Ursprungligen postat av eriahl
                              Där det får plats och passar för tillfället såklart. Alltifrån kök till badrum osv
                              Mitt problem är ju att jag inte hittar någon plats att ställa ett akvarium på... jag tror inte att ett akvarium på hjul skulle lösa bristen-på-plats frågan...
                              Räkbiten


                              Kommentar

                              Arbetssätt...