Black mollys biter varandra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eurotamandua
    • December 2007
    • 1

    Black mollys biter varandra

    Jag köpte för ca 1 ½ vecka sen fem till synes friska och nyfikna mollys, tre honor och två hanar. Akvariumet är 45 l. Efter fyra dagar fick en hona sex yngel, varav alla överlevde tills jag för tre dagar sen köpte en kampfisk och en mal. Kampfisken verkade inte vara något problem, inte aggressiv eller så, bara avvisande.
    Sen när jag vaknade idag och kontrolerade hur fiskarna mådde så såg jag att ena hanens bakfena var biten på två ställen. Sen efter ytterligare några timmar var två av honorna bitna, en i ryggfenan och den andra i bukfenan. Den aggressiva av mollysarna verkade vara den dräktiga honan (tror hon är det iallafall).
    Jag flyttade på henne och fiskarna lugnade ner sig. Men efter någon halvtimme började de på att jaga varandra igen. När jag släcker lyset lugnar de ner sig, men så fort jag tänder ser det ut som om de försöker bita av varandras fenor. Specielt hanarna är aggressiva.

    Någon som vet vad som kan vara fel eller vad jag kan göra?
  • åheim
    • April 2006
    • 13133

    #2
    låter väldigt konstigt för mollys är inte så aggressiva att de skadar varandra... jag tror mer på att kampfisken orsakar detta! ska tillägga att jag har ett par hundra mollys och aldrig haft en skada ibland dem!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Natis
      • January 2008
      • 4

      #3
      fenbitare

      om du inte visste det så ä black molly fenbitare

      Kommentar

      • Natis
        • January 2008
        • 4

        #4
        nu säger ja ju inte att alla black molly ä de men det finns många som har tendenser till att va det

        Kommentar

        • Botan
          • March 2006
          • 30

          #5
          Är du säker på att det inte är kampfisken som är problemet?
          Mvh Botan

          Kommentar

          Arbetssätt...