Hur många liter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aquario
    • October 2007
    • 670

    Hur många liter?

    Nu ska jag köpa ett nytt, större akvarium och funderar på ett 112liters. Är det tillräckligt stort att starta med? Jag vill ha tetror, guramis och guppys åtminstonde xD
    112L växt/sällskapsakvarium
  • Olle A
    • January 2002
    • 1661

    #2
    Vad kul! 112 liter är precis lagom att börja med. Tillräckligt stort för att fiskarna du nämner får bra med utrymme, men ändå inte så stort att du tar dig vatten över huvudet från början. Ett råd är att ha mycket växter och få fiskar i början, så blir akvariet lättare att få i balans. Och mata inte fiskarna för mycket - det är nog det vanligaste nybörjarfelet. Lycka till!

    Olle

    Kommentar

    • Aquario
      • October 2007
      • 670

      #3
      Okej, Jag ska tänka på det. Får passa på att köpa några växter när jag är igång och köper akvariet då xD
      112L växt/sällskapsakvarium

      Kommentar

      • Shagrat
        • September 2004
        • 335

        #4
        Brukar vara så att ju större ju lättare. Även om det kanske är lite mycke med ett allt för stort till att börja med så är det när man väl kommit igång riktigt lättskött. Om du hittar något intressant, så var inte rädd för att iaf gå upp till 300-400l om du har platts och det känns ok i plånboken :P
        Ja, jag vet att jag inte kan stava....
        Min zoon

        Kommentar

        • Aquario
          • October 2007
          • 670

          #5
          Hehe, jag måste ha det i mitt rum så, har redan flera djur där. Men det på 112l verkade ok så jag köpte det plus nödvändiga tillbehör. Det blev mycket men var värt pengarna xD
          112L växt/sällskapsakvarium

          Kommentar

          Arbetssätt...