mitt första yngelkar ....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • EvaLeva
    • September 2007
    • 189

    mitt första yngelkar ....

    Jo det är så här att jag trodde jag hade fått gurami bebisar, är inte lika säker att det är det längre.

    Anledningen är att yngeln är randiga blå och guld aktiga.
    Jag misstänker att det är zebra yngel jag har och inte gurami.
    Fenorna stämmer inte heller med de större guramisarna.
    Men passar mer till zebrafiskar

    saken var att zebrorna gick i karet före och av avd jag såg så åt honerna mer eller mindre upp rommen så fort dom fick ut den, såg inte heller nån hane vara där och hjälpa till.
    Nog måste väl ändå hanen spruta sin mjölke över romen för att den skall kläckas?
    Eller har zebrorna nå special sätt

    Dessutom så har jag ett yngel som är albino och annan mun än alla andra och så är stjärtfenan helt annorlunda.
    Hur det har kommit i karet har jag ingen aning om ens va det är för fisk

    SMå guramisar gissar jag är helt blå mer eller mindre, ja fläckiga då (marmor)
    så ser yngelna inte ut ialf.

    Men dom hade byggt ett fint bo och jag såg det var yngel i det.Troligen har inget av dom överlevt.

    JAg skall försöka få en fin bild på dessa fiskar så jag kan få reda på vad jag har där egentligen, lite kul detta ju hittar fiskar man inte ens har vuxna av

    Är det nån mer som råkat ut för liknande saker?

    /eva
  • EvaLeva
    • September 2007
    • 189

    #2
    Mäster fotografen har vart igång igen hoppas ni kan se.

    nu så står det nog ingen tvekan det är zebrayngel =)) lika kul det se här;

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!



    har flyttat frågan om vilket yngel det är till rätt ställe

    /eva
    Senast redigerad av EvaLeva; 06 November 2007, 17:07.

    Kommentar

    Arbetssätt...