54L hjälp/inspiration/tips?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • radera
    • October 2004
    • 33

    54L hjälp/inspiration/tips?

    Har införskaffat ett kar på 54L och behöver nu lite hjälp/inspiration/tips.
    I karet finns just nu 3st Molly Dalmatiner, en hona och två hanar.

    Vill gärna ha tips på fler fiskar som jag kan ha ihop med dessa tre osv i framtiden.

    Vart får jag tag i annorlunda akvariedekorationer?

    Tips på hur man skall inreda det?

    I övrigt alla bra tips man kan få =)
    radera
  • Hans.Lindaker
    • April 2006
    • 1837

    #2
    kanske guppy och/eller neontetror?

    Vad menar du med annorlunda dekorationer?


    /Hans
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

    Kommentar

    • radera
      • October 2004
      • 33

      #3
      Ursprungligen postat av battalionP
      kanske guppy och/eller neontetror?

      Vad menar du med annorlunda dekorationer?


      /Hans
      Dessa fiskar fungerar ihop alltså? Finns ingen mer ovanlig som skulle passa in då?

      Annorlunda dekorationer menar jag tex, såg en gång för ett tag sedan en bubbla (bil) som man kunde ha stående på botten men hittar ej ngn sådan nu...
      radera

      Kommentar

      • Hans.Lindaker
        • April 2006
        • 1837

        #4
        jo det finns ganska många fiskar som passar i ett 54 liters.. beror lite på vad du är ute efter för sorts fisk.
        Ett tips! Gör en sökning på zoopets artregister efter längden på ditt kar så hittar du många arter som kan passa! Sen är det bara att välja och vraka

        Jadu nån bil vette fan vart du kan hitta... har du kikat på tex pwss.se? Finns massa onlinebutiker som säkert kan ha lite roliga saker

        /Hans
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

        Kommentar

        • radera
          • October 2004
          • 33

          #5
          okej, tack fär tipsen. tyvärr så hittade jag ingen sådan bil som jag är ute efter men ett mkt bra tips! =)
          radera

          Kommentar

          • lordi.4ever.94
            • September 2007
            • 117

            #6
            Jag har åxå en 54 liter akvarium och jag har:

            3 Molly dalmatin (jag tycker att dom är roliga och fina, när jag stoppar ner fingret i akvariumet så kommer dom och börjar "bita" på fingret men det gör inte ont, det kittlas bara lite, så man kan typ klappa dom + att dom föder levande ungar)

            10 neontetror (dom simmar bara tillsammans och ibland ändrar sin färg till exempel: på dagarna är dom turkosa och på kvällarna blir dom lila)

            6 Platy (dom är åxå väldigt fina + att dom föder levande ungar)

            3 svärdbärare (hanarna han e cool svans, tjejerna ser vanliga ut, + att dom föder åxå levande ungar)

            (Platy och svärdbärare brukar para sig, pga att dom är "släktingar och liknar vara ndra mycket)

            (Hade åxå 2 plecostomusar (malar) innan men sen läste jag att dom måste ha minst 300 liter akvarium och därför lämnade jag dom till affären)

            Alla dom fiskar funkar bra ihop, alla e fredliga och fina, jag älskar alla mina fiskar!

            Du kanske kan ha samma fiskar som jag har?
            (Om du vill asså)

            P.S. Att ha en hona och 2 hanar är ingen bra idé, förut hade jag 1 hona och en hane och då bet min hane på honan, nu har jag köpt en till hona och nu biter inte hanen på honan, men din problem kan vara är att hanarna kommer att börja bråka och slåss om honan som du har...
            // lordi.4ever.94

            Kommentar

            • lordi.4ever.94
              • September 2007
              • 117

              #7
              Oj, va mycket jag skrev... :P
              // lordi.4ever.94

              Kommentar

              • iRiC
                • August 2007
                • 89

                #8
                Tycker du ska ha fler honor än hanar iaf när det gäller Mollysarna ^^,
                Blogg @ http://iric.blogg.se/

                Kommentar

                • radera
                  • October 2004
                  • 33

                  #9
                  Ursprungligen postat av iRiC
                  Tycker du ska ha fler honor än hanar iaf när det gäller Mollysarna ^^,
                  Självklart ska jag ha det, var bara så att djuraffären här var lite tomma på just honor. Frågade omd et gick bra att till en början ha så eftersom akvariet är nystartat osv. De tyckte att det gick alldeles utmäskt, dumt att köpa massa om det inte fungerar sa de. Men så snart jag ser att allt är som det ska så kommer jag släppa i flera honor.

                  Är ute efter lite mer annorlunda fiskar som går att blanda med vanliga.
                  radera

                  Kommentar

                  Arbetssätt...