Kamfisk i akvariumet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Uddaveka
    • June 2007
    • 431

    Kamfisk i akvariumet?

    Går det att ha en kampfiskhane i ett akvarium med t.ex guppy och små tetror? Kommer en kanpfiskhane att gå på dom? Jag har 2 akvarium ett 102L och ett 54L. Vilket skulle en kampfisk passa bäst i ? Det är sälskapsakvarier. Ska man köpa endast en hane eller 1 hane och ungefär 2 honor?
    ~Love animals~
    Kramar Sofia
    160l, 100l, 54l, 40l
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

    #2
    Det finns risk att kamphanen kan gå på guppysarnas fenor och att tetrorna kan naffsa på kamphanens fenor. Du skulle kunna ha kampfisken i båda akvarierna utan problem och han kan gå själv men lite sällskap från honor skulle han nog tycka om
    Mvh /Glenn

    Min Zoon

    Kommentar

    • matlo
      • May 2007
      • 295

      #3
      köp flera honor till en kampfisk hanne, då hanen oftast driver ihjäl honerna. Vad jag rekomenderar är att som glenn sa gå i olika akvarium och ha kanske typ 3 eller 4honor till hannen, men det är olika från olika akvarium/fiskar, då vissa hannar kanske är mer på G än andra, liksom simmar runder och jagar mer en kanske någon annan hane.
      Stora ciklider i stora akvarium, finns det bättre? :P

      Kommentar

      • Uddaveka
        • June 2007
        • 431

        #4
        ok

        ok tack för tippsen! Jag ska ha en hane och kanske honor. mm.... Jag får se vad dom tycker i affären. Dom är väldigt bra där också (precis som alla på Zoopet)
        ~Love animals~
        Kramar Sofia
        160l, 100l, 54l, 40l

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Ursprungligen postat av Uddaveka
          Går det att ha en kampfiskhane i ett akvarium med t.ex guppy och små tetror? Kommer en kanpfiskhane att gå på dom? Jag har 2 akvarium ett 102L och ett 54L. Vilket skulle en kampfisk passa bäst i ? Det är sälskapsakvarier. Ska man köpa endast en hane eller 1 hane och ungefär 2 honor?
          Tänk på att de inte simmar så himla bra, vattenströmmen i akvariet får inte vara för stark. Vill du dessutom ha yngel behöver det inte finnas någon pump, och de skall då bo ensamma.
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          Arbetssätt...