Vilka fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexus
    • December 2006
    • 21

    Vilka fiskar?

    Har bara ett litet akvarium som jag håller på att starta upp runt 20L som jag tänkte ha 2 kanske 3fiskar i. Vill absolut ha en mal! men dom 2andra fiskarna vet jag inte vad jag ska välja någon som kan ge ett tips? ska ju fungera bra ihop med malen. Ett annat alternativ som jag tänkt på är en mal och en fisk och några räkor kanske?


    MVH Alexander.
  • JLi
    • December 2004
    • 773

    #2
    Enligt min åsikt är 20 l i minsta laget att ha fisk i över huvud taget. Det kan funka som tillfällig lösning men inte på sikt.
    h. Johan

    Kommentar

    • morrhoppa
      • October 2006
      • 755

      #3
      Vad jag vet finns det ingen mal som trivs i ett sådant litet akvarium.

      Då är det bättre att du enbart har räkor i det och köper ett större och har en mal i det istället.
      Man blir inte vuxen bara äldre!

      Kommentar

      • mmm
        • June 2004
        • 901

        #4
        Jag håller med, det är svårt att ha fisk i ett så litet kar och malar bör ha klart större. Om man ska ha nån fisk så är det möjligtvis någon liten dvärgrasbora (ett litet stim) eller kanske Endlers guppy. Men det är nog på gränsen till för litet ändå. Jag tror även det finns en del killies som kan hållas i små kar, men är inte helt säker...
        Räkor går däremot bra så det kan du ha...
        /Mattias

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13135

          #5
          Ursprungligen postat av Alexus
          Har bara ett litet akvarium som jag håller på att starta upp runt 20L som jag tänkte ha 2 kanske 3fiskar i. Vill absolut ha en mal! men dom 2andra fiskarna vet jag inte vad jag ska välja någon som kan ge ett tips? ska ju fungera bra ihop med malen. Ett annat alternativ som jag tänkt på är en mal och en fisk och några räkor kanske?


          MVH Alexander.
          Vill du absolut ha en mal så hoppas jag att du absolut vill ha ett större akvarium!
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          Arbetssätt...