Vart har min guppy tagit vägen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Snavid
    • January 2007
    • 3

    Vart har min guppy tagit vägen?

    Ja, så här ligger det till. Jag kom hem för några dagar sedan efter en härlig vecka i fjällen. Under den tiden jag var borta har mamsen sett till så att fiskarna fått lite krubb i sig som jag hade lagt upp i portioner. Det första jag frågade henne när jag kom hem var om det var okej med fiskara, ja alla fyra lever sa hon. Tänkte att hon måste ha räknat fel. Gick lite senare och tittade till mina kära fiskar och då ser jag att en guppy är borta. Jag har eller rättare sagt hade 5 fiskar i akvariet, 3 Platy och 2 Guppys (fullvuxna allihopa). Jag har nu genomsökt akvariet noggrant men jag kan verkligen inte hitta honom. Att ringa Hasse Aro och be honom ta upp det i Efterlyst behöver ni inte tipsa mig om för det har jag redan provat.

    Så den stora frågan, hur har den försvunnit!?

    Dumma alternativ som jag spånat fram:

    1. Den har dött och blivit uppäten av dem andra "fredliga" fiskarna.

    2. Den har provat sina vingar och helt enkelt hoppat ut ur akvariet och ligger nu bakom bänken som akvariet är ställt på (där jag varken kan se eller komma åt). Akvariet har lock men det finns en liten öppning där sladdarna
    går in.

    3. Den har gått upp i rök.

    4. Han befinner sig på solsemester i Barbados och kommer hem när den rätta solbrännan har uppenbarat sig.

    Om ni ruvar på några idéer om hur det här kan ha gått till så skriv gärna ner dem här.

    //Hls David
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Tror stenhårt på nr.4 och skulle inte detta vara fallet så är det nr.1 då det inte tar lång tid för en liten fisk att försvinna i karet.
    Det kanske är det som kallas för veckofoder?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Sara1111
      • April 2007
      • 202

      #3
      Ursprungligen postat av Snavid
      1. Den har dött och blivit uppäten av dem andra "fredliga" fiskarna.
      Även fredliga fiskar äter döda fiskar så det verkar nog mest troligt.
      Den som simmar mot strömmen, simmar ändå i den.

      Kommentar

      • Miina
        • April 2005
        • 215

        #4
        Ska bli spännande att se den försvunna guppy i efterlyst! Måste säga att jag tyvärr skrattade högt när jag läste ditt inlägg. Inte åt din olycka, men åt din målande text!

        Om inte herr Aro hade nåt bra förslag, så skulle jag gissa på nr 4 även om nr 1 låter mest troligt.
        Kram Miina

        Kommentar

        • Snavid
          • January 2007
          • 3

          #5
          Tack för svaren! Trodde faktiskt inte att platys/guppys kunde vara så vidriga att äta upp sina cellkamrater, det var en vild gissnig. Har nu tittat lite närmre på mina platys och den ena guppyn. Jag trodde först att det var graviditet det handlade om men nu börjar jag inse att dem ägnat sig åt något djupt mörkare.

          Trevlig midsommar på er.

          Kommentar

          Arbetssätt...