Guppyyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nanna
    • August 2004
    • 33

    Guppyyngel

    Min kära guppy har blivit mamma. Hon fick dem antingen i natt eller i morse. Det är sex stycken små liv vad jag kan se nu. Kanske kommer det fler, hon ser fortfarande tjock ut!?
    Till saken:
    Jag har tre stycken yngel i ett litet yngelakvarium i plast och tre stycken yngel i det vanliga akvariet med 4 neontetror, 6 kardinaltetror, 5 silvertiptetror, 1 algätare och 2 guppyn.
    Anledningen att jag la hälften på olika ställen är att jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med dem. Äter de andra fiskarna upp dem tror ni, de som är kvar i stora akvariet?

    Sen har jag ett annat problem i yngelakvariet. Det är ju så pass litet så pumpen jag har pumpar för mycket så ynglen bara far omkring om jag har den igång. Det går inte att sänka styrkan på pumpen. Kan man göra på något annat sätt för att det ska pumpa lite mindre?

    Eller är det någon annan som har något annat förslag på hela projektet? Tar gärna emot tips och hjälp om hur jag ska försöka lyckas med dessa yngel.
    Min allra första gång med en mammafisk.
    Tetror
  • VictoriaR
    • June 2007
    • 60

    #2
    Kul med guppyyngel!! De är så söta.

    Jag har guppys små algätare och små silverhajar och mal i mitt akvarium. Guppysarna får yngel hela tiden och de klarar sig. De gömmer sig i växterna och de andra fiskarna kanske inte är intresserade.

    Tror det ska gå bra för dig med. Det verkar ju inte så kul att tumla runt i strömmen hela tiden.

    Kommentar

    • Sara1111
      • April 2007
      • 202

      #3
      Tetror är bra på att äta yngel men om du har ordentligt med växter har de en chans att klara sig. Hur stort akvarium har du? Kanske kan du få plats med en yngelkasse som hänger i det stora akvariet. Då berhöver du inte ha dem i ett separat kar.
      Den som simmar mot strömmen, simmar ändå i den.

      Kommentar

      • Nanna
        • August 2004
        • 33

        #4
        De lever och frodas´. Förökat sig har de gjort med. Idag när jag räknade dem var de 10!! Jisses, hoppas akvariet inte blir överbefiskat.
        La över alla fiskarna i samma akvarie efter någon dag när jag märkte att de andra fiskarna verkade skita fullkomligt i barnen.
        Hur många fiskar kan man ha i ett 30 l akvarium??
        Tetror

        Kommentar

        • EvaPeva
          • May 2007
          • 765

          #5
          Hej.

          Grattis till ynglena!
          Ett 30 l kar e egentligen för litet för fiskar. Funkar såklart som yngelkar så dom kan växa till sig. Det e en bra storlek för räkor annars.
          Du kan gå in på zoopets artbeskrivningar & skriva in de fiskar du har så ser du hur stort kar just din fisk kräver.

          Lycka till!

          mvh Eva

          Kommentar

          Arbetssätt...