Hur märker man om maliwicikliden "tuggar"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • seastrand
    • May 2007
    • 10

    Hur märker man om maliwicikliden "tuggar"

    Hej... köpte mig ett stimm Acei (mari gold) förra veckan och dom började leka redan andra dagen.. de har hållt sig på öppet vatten och varit nyfikna på allt.. men ida när ja kom hem låg dom och tryckte i sina gömställen och visade sig knappt... en av vad jag tror är en hona öppnar inte munnen för att andas inte heller för att äta... tror ni att hon "tuggar" nu då och vad bör jag göra isåfall?? ska jag låta henne vara kvar eller skall jag flytta över henne till mitt mindre akvarie?? hon är nu i ett på 300 liter.. tycker att det börjde räcka för att hon skall få vara ifred?? MVH//Mikael
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Det första man märker är att fisken slutar att äta. Efter ett litet tag ser man att hon trycker ut en påse under underkäken och hela tiden håller på att joxa med något i munnen.
    Har hon bara ett gömställe kan hon gott vara kvar bland de andra fiskarna. Om du vill ha många yngel, kan du flytta henne till ett annat akvarium ca 2 veckor efter hon har börjat tugga. Annars, lämna henne kvar och se ifall några yngel överlever. De du isåfall får kvar är de snabbaste, starkaste och piggaste ynglen.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    Arbetssätt...