Köpa akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Broderbrem
    • April 2007
    • 102

    Köpa akvarium

    Jag skall köpa ett begagnat akvarium på 540 l som jag skall placera i en vägg mellan två rum (jag skall kunna se från båda håll).
    Hur flyttar jag akvariet? Hur gör jag med fisken (om det medföljer)?
    Jag har förstått att man skall ta det lugnt när man startar upp ett akvarium. Jag måste fixa sten och inredning och få igång filter/pumpar. Men hur gör jag rent praktiskt?
    Akvariet kommer innehålla Malawi Ciklider.
    Tacksam för råd.
    /Magnus
    ________________
    Mvh Magnus
  • åheim
    • April 2006
    • 13131

    #2
    Ja du kan tejpa wellpapp eller kartong på hörnen så de ej skadas vid flytten, sen krävs 2 starka karlar för att bära.....
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Broderbrem
      • April 2007
      • 102

      #3
      :-) Låter bra.
      Men vikten skulle nog kräva 20 starka karlar + att transporten är 20 mil.
      Så, är det bara att lägga över fisken i plastpåsar och köra hem akvariet utan vatten? Hur länge klarar de sig i plastpåsarna?
      /M
      ________________
      Mvh Magnus

      Kommentar

      • fredd
        • February 2007
        • 3360

        #4
        det med fiskarna.
        Om du redan har ett akvarium så kan du nog slänga i fiskarna där i. (om dem får plats dvs).
        Det du får tänka på är att du ska inreda akvariet och hålla på så det kmr nog ta mer tid än bil resan tillbaka. Fiskarna klarar sig ganska länge i påsarna om det är mycket luft i. En smart ide kan vara att du har fiskarna i nån kyl bag (sån man har med på picknick osv). Sen om det är möjligt så kan du ha en batteridriven pump i där också. Det finns massa trådar med tips, tror du kan söka på "flytta fiskar" "flytta akvarium" osv .
        www.frfoto.tk

        Kommentar

        • Broderbrem
          • April 2007
          • 102

          #5
          Tacka. Jag skall kolla länkarna.
          /M
          ________________
          Mvh Magnus

          Kommentar

          Arbetssätt...