Vad kan man ha i ett 60-liters kar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nessie
    • April 2007
    • 25

    Vad kan man ha i ett 60-liters kar?

    Hejsan, har idag hämtat hem mina (våra...) L. caudopunctatus och efter en stund kom de ut ur sina snäckskal och de verkar trivas bra. =)

    Som det nu blev har vi ett till liknande kar på 60l som vi ju vill fylla med något. Men vad? Är ju sugen på några princessor men det kanske blir trångt. Och ancistrus, men det blir ju alldeles för litet. Så, förutom snäcklekare, vad finns det för små ciklider/malar som kan gå i ett 60l och hur många etc?
  • morrhoppa
    • October 2006
    • 755

    #2
    Kakaduaciklid och Viejita´s dvärgciklid kan man ha i ett 60 liters akvarium enligt zoopets artbeskrivningar.

    Ett stim pansarmalar ska väl också fungera
    Man blir inte vuxen bara äldre!

    Kommentar

    • liindaa
      • January 2005
      • 205

      #3
      ja, de flesta dvärgciklider såsom fjäril-och kakaduaciklid bör väl gå.

      Kommentar

      • Nessie
        • April 2007
        • 25

        #4
        Hmm, är ju mest sugen på någon Tanganyika förstås.. så vad finns det för lämpliga snäcklekare förutom multisar och ocellatus? Läste i en bok av Ad Konings att det finns flera arter av jullar som kan gå i par i ett 50l-kar. Stämmer det?

        Kommentar

        • matzen
          • February 2004
          • 608

          #5
          Julidochromis transcriptus funkar bra i ett 60-literskar det har jag själv haft- Men då kan du bara ha ett par.
          Senast redigerad av matzen; 25 April 2007, 02:45.
          To be or not to be a cichlidlover that´s no question

          Kommentar

          • Nessie
            • April 2007
            • 25

            #6
            Hmm, låter inte helt fel. Tänkte på det här med multisar vs jullar; jag kan ju förstås vänta tills vi flyttat och skaffat större kar (verkar kunna bli Tanganyika...) men är det helt uteslutet med några par multisar och ett par i jullar i 60l? Jag frågar för att jag inte vet så skäll inte ut mig för det.. =)

            Kommentar

            • Amanda321
              • February 2007
              • 587

              #7
              svärdbärare, platy, guppy, nån sorts tetra.. (jag har ancistrus i mitt 60 L och han har gott om plats)
              30 L - 60 L - 150 L
              //Amanda

              Kommentar

              • fredd
                • February 2007
                • 3360

                #8
                jag kör med 2 jullar och 7 multisar i ett av mina 63 liters kar. Där i går även 2 ancistrus malar och 1 äpplesnäcka.
                www.frfoto.tk

                Kommentar

                • liindaa
                  • January 2005
                  • 205

                  #9
                  tycker nog tanganyikaciklider bör få ha ett större akvarium än 60-liter ..

                  Kommentar

                  • fredd
                    • February 2007
                    • 3360

                    #10
                    Ursprungligen postat av liindaa
                    tycker nog tanganyikaciklider bör få ha ett större akvarium än 60-liter ..

                    multisar och andra snäcklekare funkar prima i ett 60 liters kar.
                    www.frfoto.tk

                    Kommentar

                    Arbetssätt...