Blanda Stimfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VioXiD
    • April 2007
    • 266

    Blanda Stimfisk?

    Hejsan!
    Jag har presis börjat på ett akvarium, köpte det i söndags. Och idag åkte de första fiskarna ner. Valde 7st zebra fisk och 4 st av någon annan fisk (kommer inte ihåg vad den heter)
    I affären stod det att zebran var "stimfisk" och att den andra "inte nödvändigtvis"
    Men ända sen jag la ner dom för ungefär 3 timmar sen har dom simmat tillsammans. Kan det vara så att två olika stimfisk arter kan bli ett stim, eller är det bara i början tills dom känner sig säkra?
    28L Projekt: Garra Rufa. 54L Projekt: Puffer Fig 8. 540L Projekt: Garra Rufa.
  • åheim
    • April 2006
    • 13130

    #2
    ja ofta är det så... efter ett tag så brukar stimmen lösa upp sig och de simmar lite mer var för sig OM man inte har nån annan fisk som dem känner sig hotade av för då håller dem ihop!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Danei
      • September 2004
      • 555

      #3
      Inte för att vara elak. Jag stavar sämre än dig. Men du använde "dem" på en massa ställen där det inte borde. Jag syftar inte bara på det här inlägget.

      Kommentar

      • VioXiD
        • April 2007
        • 266

        #4
        Ursprungligen postat av åheim
        ja ofta är det så... efter ett tag så brukar stimmen lösa upp sig och de simmar lite mer var för sig OM man inte har nån annan fisk som dem känner sig hotade av för då håller dem ihop!
        Okey, tack för hjälpen!
        28L Projekt: Garra Rufa. 54L Projekt: Puffer Fig 8. 540L Projekt: Garra Rufa.

        Kommentar

        • VioXiD
          • April 2007
          • 266

          #5
          Ursprungligen postat av Danei
          Inte för att vara elak. Jag stavar sämre än dig. Men du använde "dem" på en massa ställen där det inte borde. Jag syftar inte bara på det här inlägget.
          Okey, tack för svenska lektionen!
          28L Projekt: Garra Rufa. 54L Projekt: Puffer Fig 8. 540L Projekt: Garra Rufa.

          Kommentar

          Arbetssätt...