Slagsmål i akvariet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • annabell
    • February 2007
    • 20

    Slagsmål i akvariet?

    Hej hej!
    Har ett relativt nystartart akvarium på 54l. När jag köpte det sa tjejjen i affären att det var helt ok att ha guppyhannar tillsammans utan honor. En av mina hannar jagar de andra hannarna och det ser ut som han biter på dem... Har nu läst att det rekommenderas att man ska ha fler honor än hanar... Stämmer detta eller hur ställer ni er till det? Tror ni att mina hannar bråkar eller leker de bara? Bör jag köpa några honor till mina hannar?

    Tacksam för svar!
  • fredd
    • February 2007
    • 3360

    #2
    du ska nog ha flera honor per hane. Om du får plats tycker jag nog du ska köpa ett par honor.
    www.frfoto.tk

    Kommentar

    • Cold
      • March 2006
      • 1127

      #3
      om du ha 10 guppys,tycker ja de e lagomt med ca 3hanar å 7honor
      540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

      Kommentar

      • annika&isak
        • November 2006
        • 180

        #4
        tror inte att du undviker slagsmål i akvariet genom att släppa ned honor.
        vad jag har hört så ska det gå bra att bara ha hanar tillsammans när det gäller ungfödare.

        själv har jag bara platyhonor och de kan jaga varandra också. när jag hade både honor och hanar så var det en av honorna som var den elaka bossen och jagade undan alla.
        ------------------------------------
        112 liter: Sällskapsakvarium med Ancistrus, Platy, Neontetra och Äppelsnäcka
        37 liter: Lowtech med körsbärsräkor

        Kommentar

        • Malinitzi
          • December 2006
          • 2088

          #5
          Aldrig slagsmål...

          Ursprungligen postat av annabell
          Hej hej!
          Har ett relativt nystartart akvarium på 54l. När jag köpte det sa tjejjen i affären att det var helt ok att ha guppyhannar tillsammans utan honor. En av mina hannar jagar de andra hannarna och det ser ut som han biter på dem... Har nu läst att det rekommenderas att man ska ha fler honor än hanar... Stämmer detta eller hur ställer ni er till det? Tror ni att mina hannar bråkar eller leker de bara? Bör jag köpa några honor till mina hannar?

          Tacksam för svar!
          Har under några månader haft 3 avelshonor tillsammans med 2 hanar - inget problem. Nu går 3 hanar ensamma, heller inget problem. De brukar inte bitas eller slåss!

          Kommentar

          Arbetssätt...