Tips på växter och fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doux
    • April 2007
    • 5

    Tips på växter och fiskar

    Hejsan,
    jag har precis startat upp mitt 96-liters akvarium. Just nu har jag varit och köpt lite växter; Vallisneria, Anubias och ett par sorters Echinodorus. Tänkte att de skulle växa till sig en vecka eller två innan jag inhandlar fiskarna.
    Tänkte höra efter vad mer för sorters växter som kan passa. Vill ju inte ha för många olika sorter. Har lagt i en rot som Anubiasen skall växa fast i, så det kommer ju bli "bra" vatten i och med att roten avsöndrar en del.
    Angående fiskar. Jag är lite i valet och kvalet vad jag skall skaffa för fisk. Akvariet är 80 cm långt och ganska högt, kanske 40 cm. Kuhliålar är en självklarhet. Funderar lite på Scalarer. Vilken stimfisk skulle man då kunna ha? Har läst lite om Dolkstickstetror. Är dem ovanliga? Tänker på zoobutiker i Göteborgsområdet. Har alltid varit lite förtjust i killifiskar, men inte vågat mig på dem. Hur är dem i skötseln? Är dem svåra? Hur är dem till beteendet och vilka fiskar passar dem med?
  • fredd
    • February 2007
    • 3360

    #2
    här kan du läsa om skalarer, http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=196
    dom vill ha större kar än 96 liter.

    Sen om du ska köpa fisk kan du besöka herkules zoo eller tropakvariefiskimport, dom har mycket olika fiskar.
    www.frfoto.tk

    Kommentar

    • _Lena_
      • June 2006
      • 1273

      #3
      Och vill du ha bra växtutbud är Zookompaniet en bra ide

      Kommentar

      Arbetssätt...