Nåt speciellt kännetecken?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LottaN
    • March 2007
    • 18

    Nåt speciellt kännetecken?

    Tyckte för ett tag sedan att min saffransmolly var rund som bara den, och så kom det yngel som alla åt upp. Undrar om det finns nåt annat kännetecken när det börjar närma sig att de är på väg, när det gäller molly, platy mm, så jag hinner lägga dem i ynglakvariet. Mvh Lotta.
  • sucksdorff
    • December 2006
    • 239

    #2
    Ursprungligen postat av LottaN
    Tyckte för ett tag sedan att min saffransmolly var rund som bara den, och så kom det yngel som alla åt upp. Undrar om det finns nåt annat kännetecken när det börjar närma sig att de är på väg, när det gäller molly, platy mm, så jag hinner lägga dem i ynglakvariet. Mvh Lotta.
    Jag tycker alltid att dom blir mörka baktill om dom bär yngel.

    Kommentar

    • vance
      • December 2004
      • 872

      #3
      Ja, en svart fläck. Sägs vara ynglens ögon
      Bara döda fiskar simmar med strömmen

      Kommentar

      • Vandal
        • January 2006
        • 1655

        #4
        kan dock va svårt att se dräktighetsfläck på mollies..

        när de blir tillräckligt tjocka och redo att föda så sticker det ut som en vit plupp ur kloaken på dem, liten och kan va svår att se, men det är ett av tecknen på att det snart är dags... annars kan man lägga henne i en yngelbur och göra ett vattenbyte, vilket ibland gör att hon föder automatiskt...
        over and out /Petter
        Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

        http://saltvattenvandal.blogspot.com/

        Kommentar

        • LottaN
          • March 2007
          • 18

          #5
          Vattenbyte?

          Ursprungligen postat av Vandal
          kan dock va svårt att se dräktighetsfläck på mollies..

          när de blir tillräckligt tjocka och redo att föda så sticker det ut som en vit plupp ur kloaken på dem, liten och kan va svår att se, men det är ett av tecknen på att det snart är dags... annars kan man lägga henne i en yngelbur och göra ett vattenbyte, vilket ibland gör att hon föder automatiskt...
          Ska jag ta kranvatten då?

          Kommentar

          Arbetssätt...