30 Liter 6-kantigt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Redpassion
    • March 2007
    • 47

    30 Liter 6-kantigt?

    Jag har en djurbutik i närheten som säljer ett 6-kantigt kar på 20 liter med enbart ljusramp för 495:-

    Men jag skulle vilja ha ett 30 Liter, med enbart ljusramp.
    Har ni några tips på märken osv. som är bra i just det ändamålet?
    Även länkar till vart man kan köpa dem och dyl.

    Vill köpa till innerfilter och doppvrmare så man inte begränsas av dess placering.

    Är tacksam för svar!
  • Healena
    • May 2006
    • 1440

    #2
    Jag har ett relativt nytt RENA, 6-kantigt trettioliters, med inbyggd spegelbakgrund. Belysningen är halogenlampa inbyggd i locket/plastkåpan.
    Köpt på Djurmagazinet.

    Jag köpte det nytt för ett s.k paketpris. Pump/innerfilter, grus, växter(plast ) och håv ingick. Har för mig det gick på 680 :- i höstas.

    Det är väl kanske inte exakt vad du verkar vara ute efter..men ganska nära?
    Har täckt för spegeln - kampfisk i burken
    Och pumpen/innefiltret är inte det som hängde med...hade en med större filteryta hemma och tog den istället.
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Healena; 11 March 2007, 09:29.
    Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
    // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

    Kommentar

    • Redpassion
      • March 2007
      • 47

      #3
      Tack för svar! Hittade ett likadant på någon sida, och det hade ju varit perfekt! Men sand, plastväxt och håv kan man ju klara sig utan
      Ska inreda med svart sand och antingen en rot eller en större sten och bra med växter. En kampfiskhane hade jag tänkt mig iaf, sen får vi se vad som mer flyttar in

      Kommentar

      • Amanda321
        • February 2007
        • 587

        #4
        hittade du annonsen på blocket?? hittade ett på 30 liter där som hade nästan exakt dom tillbehören med! i skåne
        30 L - 60 L - 150 L
        //Amanda

        Kommentar

        • Redpassion
          • March 2007
          • 47

          #5
          Nej? Du vill inte skicka en länk Amanda? Eller det var inte det som var i Trelleborg? För det är redan sålt isf

          Kommentar

          • Healena
            • May 2006
            • 1440

            #6
            Ursprungligen postat av Redpassion
            Tack för svar! Hittade ett likadant på någon sida, och det hade ju varit perfekt! Men sand, plastväxt och håv kan man ju klara sig utan
            Ska inreda med svart sand och antingen en rot eller en större sten och bra med växter. En kampfiskhane hade jag tänkt mig iaf, sen får vi se vad som mer flyttar in
            Gruset och plastväxter är ganska bra att ha extra - och sedan använda i ev. karantänakvarium
            Reservdelar är aldrig fel... *S*
            Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
            // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

            Kommentar

            • Redpassion
              • March 2007
              • 47

              #7
              Ja, det är sant Healena Måste bara hitta någonstans i närheten där dessa kar säljs

              Kommentar

              Arbetssätt...