dags att sätta i fisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • robG
    • February 2007
    • 14

    dags att sätta i fisk

    Jag startade mitt 310L i tisdags som är tänk för mbunas. Tänkte köpa dom första fiskarna imorgon, 2 st ancistrus. Är det ok och slänga i de första malawisarna nästa lördag eller ska jag vänta ännu längre?
  • andreassofus
    • November 2005
    • 5643

    #2
    glöm inte att mata dina malar bara för det lär ju inte finns några alger i karet än, men man ska alltid mata malarna med annat foder än algerna som finns men det vet du nog

    tror allt att du kan sätta i ett par fiskar. det kan du göra nästan direkt om du har i nån typ av vattenberedningsmedel.

    vad ska du ha för arter?
    Mvh Andreas
    min zoon
    msn adress

    Kommentar

    • robG
      • February 2007
      • 14

      #3
      jo jag hällde i aquasafe vid uppstarten.

      arterna jag hade tänk mig är: cyaneorhabdos, hongi och trewavasae, kanske saulosi istället för cyaneorhabdos...hade tänkt och hålla mig till max tre arter.

      så du tror att jag kan sätta i en art av malwisarna imorgon med?

      Kommentar

      • smurfmats
        • February 2003
        • 3538

        #4
        som andreas säger så kan du börja nästan direkt MEN få fiskar i till en början så börja inte överbelasta karet men för mycket fisk nu...
        tråden om fjärilars lek!

        Kommentar

        • robG
          • February 2007
          • 14

          #5
          ok, men det är lagom med ca 5-7 fiskar nu då och sen vänta en månad innan man fyller upp ännu mer?

          Kommentar

          • andreassofus
            • November 2005
            • 5643

            #6
            det kan bli lite mycket fisk. börja du med 3-4 st kanske. då slipper du eventuella nitrit toppar som är skadligt och i många fall dödligt för fisken.

            se till att mata väldigt sparsamt nu i början, max en gång om dagen och all mat ska ätas upp på max en minut.
            Mvh Andreas
            min zoon
            msn adress

            Kommentar

            • robG
              • February 2007
              • 14

              #7
              jepp det ska jag göra...

              tack för hjälpen och snabba svar!

              Kommentar

              • _Lena_
                • June 2006
                • 1273

                #8
                Borde inte ansistrusarna funka som uppstartsfisk bara man matar dem?

                Kommentar

                Arbetssätt...