Snälla, hjälp en nybliven hönsmamma...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mia A
    • February 2007
    • 357

    Snälla, hjälp en nybliven hönsmamma...

    Hej!

    Jag är nu som sagt en nybliven hönsmamma till tre små guppys.

    När jag för en liten stund sen skulle kika in i akvariet för att titta till dem så ser jag att ena honan "ligger" (inte på gruset utan några cm upp) bakom roten, medans den andra honan och hanen är uppe vid ytan och åker med i vattenströmmen runt, sen simmar de en stund, står mot strömmen men nästan hela tiden alldeles under vattenytan...

    Är detta normalt beteende eller är det nåt fel?

    Snälla hjälp mig.
    Mvh / Mia
  • FredrikH
    • February 2007
    • 724

    #2
    Ser hon väldans tjock ut? Kan ju isåfall vara att hon ska föda.
    200l SA
    Pågång: Biotopakvarium Östasien!

    - Vem är den där lol alla snackar om?

    Kommentar

    • Mia A
      • February 2007
      • 357

      #3
      Nej, inte alls tjock.

      Det jag mer undrade över var om det ev. skulle kunna vara syrebrist och att det är därför de är uppe vid ytan hela tiden (i stort sett hela tiden) eller är det normalt?

      Jag har ju släckt ner i karet och rummet i övrigt, det är bara en liten fönsterlampa som lyser så jag tänkte att den som låg vid botten (men ändå inte PÅ botten) hade "lagt sig till ro" för natten (eller gör fiskar inte så) ?

      Oj, många frågor blev det

      Hoppas du kan hjälpa mig lite, skulle verkligen inte vilja stiga upp i morgon och hitta dem döda

      Jag är som sagt helt ny på detta och har aldrig haft fiskar förut
      Mvh / Mia

      Kommentar

      • Healena
        • May 2006
        • 1440

        #4
        *från en fiskhönsmamma - till en annan*

        Välkommen till akvarievärlden du o nyblivna fisk - matte .
        Du kan se fram emot att du numer istället för att titta på tv- kommer tillbringa din mesta fritid med näsan tryckt emot akvarierutan

        - Fiskar lägger sig ofta till ro över natten. Jag har en som "sover" under ett växtblad...några under pumpen - och ett yngel "sover" jämt under roten
        Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
        // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

        Kommentar

        Arbetssätt...