Bottenmaterial

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lightshinw
    • February 2007
    • 11

    #16
    jag menade nu att man la ett par stora stenar som delade långsidan på mitten och la e sjösten på höger sida om linjen och ingenting på vänster sida om linjen. om det är något man kan experimentera med, eller om det bara är att ge upp hoppet.

    Kommentar

    • Diwa
      • December 2006
      • 300

      #17
      sand/sten/sand/sten

      gah...vill ha både och ju:-D

      snablarns vad dyrt sand var på zoo...tror de ville ha över 200 för 25kg råda
      110L 54L 54L

      Kommentar

      • rödtoppen
        • June 2006
        • 3148

        #18
        Ursprungligen postat av Diwa
        sand/sten/sand/sten

        gah...vill ha både och ju:-D

        snablarns vad dyrt sand var på zoo...tror de ville ha över 200 för 25kg råda
        Du har ju 2 kar, då kan du ju ha både ock (hur stavas det egentligen )
        / dtoppen /

        Kommentar

        • rebecka_o
          • December 2006
          • 348

          #19
          Ursprungligen postat av annika&isak
          jag förbannar lite att jag valde sjöstenen eftersom det är så många fiskar som vill ha sand som jag nu inte kan skaffa... men annars är den ju väldigt bra för växterna, det är ju lättare att plantera t ex.
          Samma här. Jag valde också sjösten, ganska grov. Skulle nu velat ha rådasand eller Biltemas blästersand, men det är ju inte bara att... Fast i zooaffären menar de att det bara är att lägga ett lager uppe på, men det vet jag inte om jag ska tro på?
          Senast redigerad av rebecka_o; 24 February 2007, 00:48.

          Kommentar

          • annika&isak
            • November 2006
            • 180

            #20
            att lägga på ett lager med sand ovanpå grus funkar tyvärr inte.
            det var nån som jämförde här med en müslipåse, de små smulorna hamnar ju alltid längst ner

            fast just nu är jag rätt nöjd ändå med sjöstenen. det är ganska mycket sandhets här på zoopet, att det anses vara så mycket snyggare.
            men vi har inga sandkrävande fiskar och tänkte ändå ha växter i så gott som hela karet så då är ju sjöstenen bra.
            ------------------------------------
            112 liter: Sällskapsakvarium med Ancistrus, Platy, Neontetra och Äppelsnäcka
            37 liter: Lowtech med körsbärsräkor

            Kommentar

            Arbetssätt...