Snygga till

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HenrikE
    • September 2005
    • 33

    Snygga till

    Jag fundera på hur jag ska snygga till mitt akvarium, å två saker som jag kommer å tänka är att få bubblor å sen har man ju sett akvarium där vattnet ser nästan blått ut.

    För få bubblor så räcker det då med en syresten? När det gäller blått vatten, räcker det då med att köpa in ett blått ljusrör istället för det vanliga? Eller är det något annat man måste göra för att uppnå den effekten?
    Senast redigerad av HenrikE; 12 February 2007, 15:04.
  • Stew
    • July 2004
    • 1736

    #2
    Ursprungligen postat av HenrikE
    Jag fundera på hur jag ska snygga till mitt akvarium, å två saker som jag kommer å tänka är att få bubblor å sen har man ju sett akvarium där vattnet ser nästan blått ut.

    För få bubblor så räcker det då med en syresten? När det gäller blått vatten, ska man då köpa in ett blått ljusrör istället för det vanliga? Eller är det något annat man ska göra för att uppnå den effekten?
    Hejsan,

    Du behöver en syresten + en luftpump med små slangar som du drar till luftstenen.
    Tänk på att luftpumpen låter mycket, och att slangarna brukar vara lite luriga att gömma...!

    Om att få blått vatten.
    Antingen sätter du en blå bakgrund som du belyser med en ramp i bakkanten akvariet.
    Eller så sätter du in blåa lysdioder eller liknande. Sök på moonlight.

    Mvh

    Stefan
    540l Malawi
    180l Växt / sällskapskar
    90l odlingskar
    50l odlingskar / karantänskar

    Kommentar

    Arbetssätt...