Malar och mat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Dahl
    • January 2003
    • 23

    Malar och mat

    hej jag har haft ett akvarium innan där jag hade en sån där vanlig mal som heter antricus eller något liknande.Den matade jag aldrig men något specielt malfoder och den levde i 2 år.
    Nu två år senare har jag startat ett nytt akvarium och har vanliga algätare i det.Jag vet inte vad de heter!De äter aldrig maten som jag matar de vanliga fiskarna med.Den senaste veckan har de bara legat stilla på botten stilla och bara rört på sig ibland och idag så var en av dem död(jag har två).Den andre hade ätit på den döda och verkade efter det mycket piggare.Kan det ha och göra med att jag inte har matat dem med specielt malfoder?
  • ansi
    • February 2003
    • 74

    #2
    Jag har flera malar och bottenätare.
    Jag ger dom "Sera viformo tablettfoder för malar och bottenätare".
    Dom flesta andra fiskar äter även av detta dom med och bottenätarna och malarna älskar det.
    Köp detsamma du med så fort du kan, det låter som om att dina firrar behöver det!

    Lycka till
    /Ansi

    Kommentar

    • Silverpsycho
      • January 2003
      • 36

      #3
      Det kan såklart vara lite glest med naturliga alger i början när man startar ett akvarium, men som redan nämts så finns det utmärkta algtabletter som finns att köpa på de flesta akvarieaffäret.

      Vi ger våra malar "Alogae wafers" som tillägg till de alger de käkar i akvariumet, jag kan säga att när vi började med detta tillägg så har tillväxten och färggranheten av malarn ökat. Vilket borde tyda på att de mår bra av det. :-)

      Lycka till / Anders

      Kommentar

      • Patriqe
        • February 2003
        • 193

        #4
        den heter ancistrus
        http://hem.passagen.se/aqua-room

        Kommentar

        • Tascha
          • September 2002
          • 231

          #5
          Du kan också prova att slänga i några skalade gröna ärtor.
          Detta gillar malarna med all säkerhet.


          /Roger
          /Roger

          Kommentar

          • Holgersson
            • January 2003
            • 177

            #6
            och brysselkål

            Nä ingen signatur här inte!

            Kommentar

            Arbetssätt...