När kan man sätta i fiskarna, egentligen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cyphera
    • January 2007
    • 245

    När kan man sätta i fiskarna, egentligen?

    När jag startade mitt akvarium för sex dagar sedan så tillsatte jag Sera Aquatian och Nitrivec, tillsätter fortfarande det sistnämnda dagligen, enligt instruktionerna. Enligt anvisningarna på förpackningarna ska man kunna släppa ner fisk efter 24 timmar redan. Har mätt nitrit och ph och de värdena är OK.

    När skulle du säga att det är OK att släppa i de första fiskarna? Blir 10 kardinaltetror. Tänkte tillsätta fiskarna efter sort ungefär en gång per vecka därefter, om allt funkar som det ska.
  • Healena
    • May 2006
    • 1440

    #2
    Hur stort är akvariet?

    Skulle inte rekommendera att börja med ett helt fiskstim med en gång, utan vänta med stimmet & börja med 2 - 3 fiskar i en vecka eller två.
    Ta tetrastimmet bland de sista istället. Vänta 1- 2 veckor mellan varje "fisknedsläpp". Men du kan börja - nu
    Nitrivecen funkar bäst - TILLSAMMANS MED fisk!
    Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
    // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Du hittar en del info i Zoopetavdelningen "Start av akvarium" http://www.zoopet.com/index.php?opti...=166&Itemid=84
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Cyphera
        • January 2007
        • 245

        #4
        Tackar!

        Kommentar

        • Malinitzi
          • December 2006
          • 2088

          #5
          För snabbt?

          Ursprungligen postat av Cyphera
          Tackar!
          Jag var kanske litet för snabb med att sätta i mina guppy efter det jag hällt i Aquatin o Nitrivec, endast 1,5 timme. Men det gick trots allt bra, de är pigga och ynglar av sig. Även 2 räkor följde med ner samma tidpunkt, också det gick bra.

          Kommentar

          • _Lena_
            • June 2006
            • 1273

            #6
            med räkorna var du nog lite snabb för de kan vara kinkiga. Är det ett stort akvarium med hyffsat med växter så ska det inte vara någon fara alls med guppysarna mata inte så mycket bara.

            Kommentar

            Arbetssätt...