Killis i litet akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • morrhoppa
    • October 2006
    • 755

    Killis i litet akvarium

    Jag har tänkt införskaffa mig ett nytt större akvarium för att lätta mitt samvete för mitt lilla.
    Jag funderar bara vad jag ska göra av mitt lilla (L 50 cm, D 20 cm, H 30 cm). Jag har lagt ut ganska mycket pengar på det (korkat nog) och visst skulle jag kunna sälja det men det känns inte riktigt rätt med tanke på att det är så litet som det är.

    Så jag tänkte att man kanske kunde göra om det till ett artakvarium för någon av dessa fiskar i stället:





    Nej jag vill inte ha räkor.

    Era synpunkter på den iden?
    Man blir inte vuxen bara äldre!
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Go ahead tycker jag iaf.
    Gärna bra en art.
    Gärna en hel del växter Javamossa, ceratopteris, hornsärv t ex.
    Och ett tättslutande lock därpå - ofta hoppvilliga arter om dom inte trivs.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Henrik_von_Jyndevad
      • January 2006
      • 272

      #3
      Ursprungligen postat av morrhoppa
      Jag har tänkt införskaffa mig ett nytt större akvarium för att lätta mitt samvete för mitt lilla.
      Jag funderar bara vad jag ska göra av mitt lilla (L 50 cm, D 20 cm, H 30 cm). Jag har lagt ut ganska mycket pengar på det (korkat nog) och visst skulle jag kunna sälja det men det känns inte riktigt rätt med tanke på att det är så litet som det är.

      Så jag tänkte att man kanske kunde göra om det till ett artakvarium för någon av dessa fiskar i stället:





      Nej jag vill inte ha räkor.

      Era synpunkter på den iden?
      Kör på! Jag har killifisk i 25L akvarium! Köpt av Anita och Alf Persson som har en del akvarium med killifiskar! Kolla dessa länkar!

      Skandinaviska killisällskapet Scandinavian Killifish association
      MVH Henrik

      Kommentar

      • morrhoppa
        • October 2006
        • 755

        #4
        Ursprungligen postat av Henrik_von_Jyndevad
        Kör på! Jag har killifisk i 25L akvarium! Köpt av Anita och Alf Persson som har en del akvarium med killifiskar! Kolla dessa länkar!

        http://www.killi.dk
        Tack så jättemycket!!
        Jag ska genast kolla länkarna
        Man blir inte vuxen bara äldre!

        Kommentar

        Arbetssätt...