Ett litet projekt :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RobinJ
    • January 2007
    • 251

    #16
    Jag har lyckats få tag på ett 75liters akvarium och jag fick en rolig ide Om man sätter i en glas skiva så man delar upp akvariumet 55L 20L så hade tänkt mig att ha det som växt/yngel/räk akvarium.. Alla yngel från "SA" akvariumet (är inte färdigt ännu) flyttas till 55L växt/yngel/räk akvariumet och sen har jag Ameno räker i den också.. Ägg/larverna från Ameno räkorna flyttas till 20 liters akvariumet som är bräckvatten.. Sen hade jag tänkt att ha Dvärggurami i 55L växt/yngel/räk akvariumet också.. Någon som har någon erfarenhet av Dvärggurami, är det nån passande fisk till ett yngel kar eller äter dom upp alla små liv? Vill gärna ha en skumbo byggare och dom här värkar vara dom fredligaste annars blir det väll några guppy endlers i den.. Någon med erfarenhet av dom, passande fisk till ett yngel kar?

    //Robin J
    Fish go moo

    Kommentar

    • RobinJ
      • January 2007
      • 251

      #17
      Märkte idag att min krabbor äter snäckor :O dom tar tag i en sen tuggar den på och vänder och vrider på snäckan.. Men dom är rätt skygga (mest framme på natten) och dom nyper ofta fenor, så jag vett inte om jag vill ha dom i mitt akvarium sen (ensom jag renoverar)..
      Fish go moo

      Kommentar

      • Kyssguramin
        • October 2006
        • 227

        #18
        ok

        Kommentar

        Arbetssätt...