Rengöring av botten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • yuzzie
    • January 2007
    • 2

    Rengöring av botten

    Hej. Har ett akvarium som jag haft ganska länge nu (ca 6 år) men har inte engagerat mig mer än att ha hållt det rent och matat de små krabaterna.
    Nu har jag lite problem med botten. Pumpen arbetar som vanligt och suger bra, den är ca 6 månader gammal, men botten har blivigt väldigt skitig. Var inte så länge sedan jag gjorde rent och byter vatten regelbundet, ändå så har det blivit ett lager med sump. Jag skyller på malen som inte gör annat än att skita. I alla fall, frågan är: Visst finns det en slags "damsugare" för att göra rent botten? Vad heter dessa med ett bättre ord och vilken är bäst?
    Har kollat lite på några internethemsidor som säljer akvariesaker och hittat något som heter Easy Clean Slamhävert, men någon vidare förklaring till vad det är ges inte. Tror att det är det jag söker men vågar inte chansa.
    Hjälp någon?
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    En sådan har jag http://www.pwss.nu/product.php?produ...&cat=57&page=1
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • myspysan
      • December 2006
      • 9

      #3
      Jag har oxå en sådan. Min är inte gammal, inköp november, men den börjar redan läcka lite i skarvarna... Ska skaffa mig en ny, inte den som är på bilden, men den ser precis likadan ut. Jag hade en sådan förra gången jag hade akvarium och var jättenöjd med den.

      Kommentar

      • Amaro
        • January 2007
        • 1709

        #4
        jag har samma jag med

        men jag fick höra att denna rekomenderas för mindre akvarier, till större finns det starkare och bättre prylar.
        If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #5
          Ursprungligen postat av myspysan