För stora temperaturskillnader?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rebecka_o
    • December 2006
    • 348

    För stora temperaturskillnader?

    Eftersom vi eldar hemma, utan ackumulatortank, så skiljer det mycket på vår rumstemperatur på morgonen och kvällen. Igår t ex hade vi 17,1 på morgonen och 23 på kvällen. Jag höjde våra elelement något så idag hade vi över 18 på morgonen, men i alla fall...

    Det verkar inte riktigt som om doppvärmaren fixar detta och igår var temperaturen i vattnet 25,5 på kvällen och idag på morgonen var den 22,8. Är detta för stor skillnad? De fiskar vi har är botia histronica, platy, neontetror, scalarer, ancistrus och klogroda.
  • NE
    • January 2004
    • 1549

    #2
    Jag är övertygad om att det inte är något problem, snabba förändringar är inte bra, men dina temperaturer och den långsamma förändring det handlar om skulle jag bedömma som helt naturliga i fiskarnas naturliga levnadsställen.
    /Niklas

    Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

    Kommentar

    • rebecka_o
      • December 2006
      • 348

      #3
      Ursprungligen postat av NE
      Jag är övertygad om att det inte är något problem, snabba förändringar är inte bra, men dina temperaturer och den långsamma förändring det handlar om skulle jag bedömma som helt naturliga i fiskarnas naturliga levnadsställen.
      Det var skönt att höra. Jag får ta och stänga av larmet på digitaltermomtern då, för den stressar ju upp en. Eller åtminstone ge den lite större intervall... Vi har haft den inställd på mellan 24-26 grader så den har larmat varje morgon i princip...

      Kommentar

      Arbetssätt...