Kampfiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rebecka_o
    • December 2006
    • 348

    Kampfiskar?

    Har ni någon erfarenhet av om det är vanligt att de ger sig på tetrorna? Jag skulle vilja ha en kamphane och ett par honor, men vill ju inte att de biter huvudet av tetrorna...

    Och hur är det med strömt vatten, har de ont av det? Vårt kar är på 180 L och vi har en Juwel pump på 600 L/h och jag tycker det är rätt så hyfsad rotation.
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    #2
    har 6 kampfiskar ihop med kardinaltetror och det är inga problem, jag har tom långfenade sebrafiskar ihop med dem och det är inte heller några problem.
    Kampisarna har fullt upp med varandra ( 1 hane + 5 honor)
    Jag har mina fiskar i ett juwel 260 liters och den innbyggda pump som följde med och det är inte heller några problem (jag vet tyvärr inte styrkan på pumpen)
    Senast redigerad av rödtoppen; 12 December 2006, 09:17.
    / dtoppen /

    Kommentar

    • rebecka_o
      • December 2006
      • 348

      #3
      Ursprungligen postat av rödtoppen
      har 6 kampfiskar ihop med kardinaltetror och det är inga problem, jag har tom långfenade sebrafiskar ihop med dem och det är inte heller några problem.
      Kampisarna har fullt upp med varandra ( 1 hane + 5 honor)
      Jag har mina fiskar i ett juwel 260 liters och den innbyggda pump som följde med och det är inte heller några problem (jag vet tyvärr inte styrkan på pumpen)
      Vad bra! Då kanske det funkar trots allt.
      Vårt vatten strömmar en del, vi har några flytväxter och de åker runt en del. Men vi får väl prova och se vad kampisarna tycker helt enkelt.

      Kommentar

      Arbetssätt...