min mal är borta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tracid
    • September 2006
    • 24

    min mal är borta

    Min första mal jag köpte har försvunnit helt...
    inte för att det va nån dyr mal, (men ändå det va min första) det va en vanlig sug mal (kommer inte ihåg namnet), jag har letat under stenar o rötter o allt men den är helt borta....
    karet är på 110L , så mycke gömställen finns det ju inte och dom andra fiskarna kan ju inte käkat upp honom så fort ...
    110L,guppy,yngel,malar,filterräka,hongkong pleco
    30L,krabba
    80L,kamphane,tetra,pleco,körsbärsräker
  • smurfmats
    • February 2003
    • 3538

    #2
    är det en ancistrus du har?

    de är fenomenala på att gömma sig, så förhoppningsvis dyker den upp snart... kanske kan locka fram den med mat?

    hur lång tid var det sen du sist såg den, fiskarna i karet kan käka upp en död firre relativt snabbt!
    tråden om fjärilars lek!

    Kommentar

    • Azeah
      • October 2005
      • 266

      #3
      Jag köpte en svindyr SultanPleco på ca 4-5cm, satte den i mitt stora kar och sen såg jag inte skymten av den mer. Tog för givet att den dött och blivit uppäten. Tänkte inte mer på den.

      Men nu i förra veckan, ca 2-3månader senare, tittar jag i akvariet och bara helt plötsligt ser jag den på roten... mysko!
      1200L vatten och 1200L luft. Min Zoon

      Kommentar

      • tracid
        • September 2006
        • 24

        #4
        det är nog 4a dar sen ja såg den, det va när jag mata malarna som ja märkte att den inte kom fram, han brukar oftast va den som är först framme o käkar..
        jo det är en ancistrus..., ska mata dom ikväll igen, hoppas att den dyker upp
        110L,guppy,yngel,malar,filterräka,hongkong pleco
        30L,krabba
        80L,kamphane,tetra,pleco,körsbärsräker

        Kommentar

        • solbacka
          • January 2004
          • 3952

          #5
          De malar som dött för mig har inte blivit uppätna...jag tror inte de smakar gott. Om den ligger död någonstanns så kommer den att förpesta vattnet. De är mycket duktiga att gömma sig, lyfter man på en rot, sten så kan de sitta fast i/på den utan att du ser den. Hoppas att du hittar den...
          350l Diskus 275l SA växt
          100l tanganynika
          Min dagbok Mina bilder
          Min alldeles egna zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...