Deppade papegojfiskar - hjälp!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anemon
    • June 2006
    • 69

    Deppade papegojfiskar - hjälp!!

    Det började med att två av våra tre papegojor fick svarta fläckar på kroppen. Det tog inte lång tid alls (en-två dagar) så såg det riktigt illa ut. Men de uppförde sig fortfarande normalt, åt, stimmade vid rutan och var allmänt nyfikna.

    Men nu. Eftersom att jag dröjt med vattenbytet något, så fick jag panik och tänkte att aj då, säkert dåligt vatten. Så jag var kanske lite drastisk, för jag bytte inte 10& utan närmare 30%. Givetvis tillförde jag AquaSafe med det nya vattnet, och några timmar därefter la jag till nitravec, ca 15 ml till ett 110 liters kar. Trodde att det var en bra idé.
    Inte då.

    Nu ligger mina stackars fiskar vid botten och smyger; inte har de svarta fläckarna blivit bättre men fiskarna kommer inte fram alls som de brukar
    Det är så uppenbart att det är fara å färde.

    Vad ska jag göra?? Håller jag på att förlora dem?!?

    Nämnas kan att vattentestet jag gjorde idag (med stickor, jag har läst att de inte är ultimata men det var vad jag hade) visade på perfekta värden.

    Tips? Svar?
    Vad ska jag göra?

    /Mycket deppad Anemon
  • åheim
    • April 2006
    • 13132

    #2
    nåt är riktigt fel och det är troligen ditt vatten i akvariet. du kan inte se på stickan om du har ammonium eller något giftigt i vattnet, så då är det nog bäst att se över inredningen om något av den förgiftar vattnet eller om ditt filter är otillräckligt....
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    Arbetssätt...