har gjort ett jätte bra klipp:)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    har gjort ett jätte bra klipp:)

    tjosan alla

    gjorde ett skitbra klipp på ett akvarium nu i veckan...praktiserar i en djuraffär och där hittade jag ett 37 liters akvarium med alla tillbehör man behöver (dock så följde inte benställning med) men annars så var där doppvärmare, pump, termostat och täckglas och jag betalde endast 200kr för det....kan ni fatta!!!! bara 200kr det tyckte jag var skitbilligt...men men nu till mitt problem....jag startade det igår och jag håller på att köra in flitret nu och låta bakterierna bildas och har satt i lite växter oxå....men jag vet inte vad jag ska ha i akvariet...jag hade tänkt mig kanske någon guppy där i, eller kanske en kampfisk hane, eller nån stimfisk t.ex neontetra men jag kan inte bestämma jag håller på att pendla mellan de tre fiskarna hela tiden.....eller vad hade ni kanske haft där i????

    MVH Macke_fisk
    MVH macke_fisk
  • becky_be
    • August 2005
    • 473

    #2
    Jag skulle satsa på ett gäng räkor. Har själv nyss skaffat mig några körsbärsräkor.
    @-{-{--
    Rebecca

    Kommentar

    • mmm
      • June 2004
      • 901

      #3
      Ska du ha någon stimfisk, så tycker jag du ska satsa på någon mindre rasbora, t.ex. Microrasbora Kubotai (finns andra också): http://www.fishbase.se/Photos/Thumbn...y.php?ID=58581
      Och kanske lite räkor som städare...
      /Mattias

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        jag tror att jag struntar i att ha någon stimfisk där i....blir för litet men jag undrar om jag hade kunnat ha ett par honungsgurami (jag har kollat up dem och vet att de behöver 60 liter) men jg vill bara höra om ni tycker kanske att jag kunne ha ett par där i?
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • Legolasxvi
          • February 2004
          • 38

          #5
          Njae, jag vet inte du, det är väl ett gränsfall men visst finns det chanser att det fungerar. Hade en gång en lektrio Frontosor i ett 150 liters akvarium och med god skötsel så ynglade de av sig också.

          Kommentar

          • PetitJolie
            • September 2006
            • 362

            #6
            Skulle haft en kampfiskpojke! Dom är ju SÅ vackra!!
            /Hann inte med akvarierna, så nu lever jag på andras drömbyggen!

            Kommentar

            • Hiena
              • September 2006
              • 41

              #7
              Är Körsbärsräkor giftiga ( ska användas som mat till en gädda?

              Kommentar

              • macke_fisk
                • December 2005
                • 4442

                #8
                jo jag tror att jag skaffar ett par honungs gurami till mitt 37 liters och så ska jag göra så hemtrevligt jag kan för dom

                MVH Macke_fisk
                MVH macke_fisk

                Kommentar

                • macke_fisk
                  • December 2005
                  • 4442

                  #9
                  Ursprungligen postat av PetitJolie
                  Skulle haft en kampfiskpojke! Dom är ju SÅ vackra!!

                  nja det var ett bra förslag, men jag har tröttnat lite på kampfiskar ...så jag går nog på honungguramin
                  MVH macke_fisk

                  Kommentar

                  Arbetssätt...