Hur länge ska jag vänta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PetitJolie
    • September 2006
    • 362

    Hur länge ska jag vänta?

    Hur länge ska jag vänta innan jag släpper i ancistrus i ett nystartat 250-literskar?
    /Hann inte med akvarierna, så nu lever jag på andras drömbyggen!
  • spazm
    • August 2006
    • 315

    #2
    Är där inga fiskar alls i nu tycker jag att du skall släppa i dem direkt och börja att köra bakteriekultur. Utan fisk så kommer aldrig nitrifierings cyklen igång!
    Ad nocendum potenses sumus

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Och stödmata med tex algtabletter ärtor eller brysselkål då det inte finns så mycket alger fär ancistrusen att äta. Kolla bara till så att grönsakerna blir uppätna.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • PetitJolie
        • September 2006
        • 362

        #4
        Okej, tack hörni. I akvarieaffären brukar de säga att "vänta med att släppa i malarna, då det kan vara svårt för dem att hitta mat."
        Men då släpper jag i dem när jag släpper i de andra fiskarna. Planerar att få i alla arterna inom en veckas intervall...
        Ska mata med ärter. Jag har hackade i frysen som jag använder till slöjstjärtarna. O även algtabletter.
        /Hann inte med akvarierna, så nu lever jag på andras drömbyggen!

        Kommentar

        • janne dansk
          • June 2004
          • 1740

          #5
          jag tyckaar att du skall släppa i ett par 3 fiskar tilll att börja med, sedaan vänta 3-4 va innan du släppar flera fisk, då har bakterierna en chans att komma igång ,
          mvh janne
          Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

          Kommentar

          • PetitJolie
            • September 2006
            • 362

            #6
            M, okej tack. Kanske ska släppa i en art i taget (ska nämligen ha ca fyra ex av varje) med fyra dagars mellanrum bara för att vara på den säkra sidan.
            /Hann inte med akvarierna, så nu lever jag på andras drömbyggen!

            Kommentar

            • Danei
              • September 2004
              • 555

              #7
              Om du tar veckor istället för dagar så är det bättre. Fyra dagar är nog lite för lite för att göra nytta.

              Kommentar

              • PetitJolie
                • September 2006
                • 362

                #8
                oj så länge? 8O
                aja, bäst o göra som ni säger, ni som vet..
                /Hann inte med akvarierna, så nu lever jag på andras drömbyggen!

                Kommentar

                Arbetssätt...