fisk förslag

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • redhunter
    • January 2004
    • 28

    fisk förslag

    har ett ca 165l akvarium som är 8kantigt.tänkte sätta några av mina sebraciklider i det,men någon som vet nån mer fisk som funkar att ha dem dem?
  • Metalmaid
    • September 2006
    • 815

    #2
    Ursprungligen postat av redhunter
    har ett ca 165l akvarium som är 8kantigt.tänkte sätta några av mina sebraciklider i det,men någon som vet nån mer fisk som funkar att ha dem dem?
    Det beror nog lite på om du har ett lekpar eller inte, dom där blir rejält ilskna om dom vaktar yngel. Praktbotior är ett tips om du har en hona+hane och inte vill behålla ynglen.
    Hare bäst...och simma lugnt
    Besök gärna nått av mina nystartade forum:
    http://mariahalsoforum.forum24.se/
    http://www.helpdesken.forum24.se/

    Kommentar

    • redhunter
      • January 2004
      • 28

      #3
      okej tack för tipset,men nu har jag lite dålig kolla på fisksorter,så därför undrar jag vad praktbotior är för några?
      Senast redigerad av redhunter; 18 October 2006, 17:48.

      Kommentar

      • andreassofus
        • November 2005
        • 5643

        #4
        praktbotior kan du inte ha i ett sånt akvarium.. dels är de alldeles för litet och sen är det för liten bottenyta eftersom det är ett 8kantigt akvarium, det är en bottenlevande fisk
        Mvh Andreas
        min zoon
        msn adress

        Kommentar

        • redhunter
          • January 2004
          • 28

          #5
          okej bra att du sa det,så man inte råkar skaffa en fisk som inte trivs i akvariet. inga andra fiskar ni kan rekomendera?

          Kommentar

          • Putte T
            • October 2006
            • 2

            #6
            kanske ett par tetror men vad vet jag =/
            har nyss startat eget o så

            Kommentar

            • Odane
              • September 2006
              • 26

              #7
              Då akvariet är rätt högt eftersom det är 8 kantigt så kan jag varmt rekomendera Sorgmateltetror. Det är en livlig stimfisk som har väldigt vackra svarta fenor och är samtidigt en väldigt tålig fisk. Ett sådant kar skulle säkert bli fint om du hade en tio femton stycken sådana. De håller sig i regel ganska högt upp också men med zebror vet man aldrig riktigt vart man har dem. Speciellt eftersom akvariet har en relativt liten botten yta då det är ganska högt.
              Senast redigerad av Odane; 22 October 2006, 20:38.

              Kommentar

              • Legolasxvi
                • February 2004
                • 38

                #8
                Ursprungligen postat av Odane
                Då akvariet är rätt högt eftersom det är 8 kantigt så kan jag varmt rekomendera Sorgmateltetror. Det är en livlig stimfisk som har väldigt vackra svarta fenor och är samtidigt en väldigt tålig fisk. Ett sådant kar skulle säkert bli fint om du hade en tio femton stycken sådana. De håller sig i regel ganska högt upp också men med zebror vet man aldrig riktigt vart man har dem. Speciellt eftersom akvariet har en relativt liten botten yta då det är ganska högt.
                http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=433
                Skulle bli en masslakt om du släpper ner tetror till Sebracikliderna, skulle nog föreslå att de får gå själv i ett 165 liters akvarium. Har haft sebraciklider och de rensade bort allt när de lekte.

                Kommentar

                Arbetssätt...