Agressiv fisk!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emmelie
    • August 2006
    • 107

    Agressiv fisk!

    Hejsan jag har en fisk som är agressiv. Det är en sunset platy hane. och vad jag vet är detta fredliga fiskar. I början när jag hade den var det inget problem. Han var inte alls agressiv men nu det sista jagar han de andra platy corall. inte guppisarna utan bara mina platy corall som är 1 hane och 2 honor. Varför är han så agressiv? har han inget att göra? han hade sällskap förut av en hona och en hane men hanen dog. kan det ha varit för att han bara hade en hona av sina egna som han var så agressiv? Kan man göra något åt det?
  • Healena
    • May 2006
    • 1440

    #2
    Har också märkt att det ofta är någon platy som är mer "dominant" än de andra.. Just nu har jag en prickig hona som är helt hopplös..
    Hur många platysar har du? Att hannarna käbblar är naturligt - de tävlar ju om tjejerna...Därför kanske man inte bör ha alltför många hanar..
    Tycker du ska skaffa några fler honor - då kanske han lugnar ner sig.
    Har för mig att jag sett någonstans att man bör ha 3 honor per hane..

    Jag tror att det är tjejerna han jagar och vill åt - alltså helt naturligt bete'ende!
    De är inte alls "kräsna" bland sina egna sorter - platy som platy..
    Bara det är en tjej så!!
    Senast redigerad av Healena; 16 October 2006, 07:33.
    Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
    // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

    Kommentar

    • Emmelie
      • August 2006
      • 107

      #3
      Ursprungligen postat av Healena
      Har också märkt att det ofta är någon platy som är mer "dominant" än de andra.. Just nu har jag en prickig hona som är helt hopplös..
      Hur många platysar har du? Att hannarna käbblar är naturligt - de tävlar ju om tjejerna...Därför kanske man inte bör ha alltför många hanar..
      Tycker du ska skaffa några fler honor - då kanske han lugnar ner sig.
      Har för mig att jag sett någonstans att man bör ha 3 honor per hane..

      Jag tror att det är tjejerna han jagar och vill åt - alltså helt naturligt bete'ende!
      De är inte alls "kräsna" bland sina egna sorter - platy som platy..
      Bara det är en tjej så!!

      Ja hanen jagar han, men det är bara två hanar och 3 honor till dem. allt som allt har a 2 sunset och 3 corall, hade som sagt 3 sunset innan men jag har tänkt att skaffa lite fler, för jag tycker om dem. de är fina tjocka är de med, säkert fullt med yngel det blir fint sen hade ett platy sunet yngel som dog, liksom alla mina andra yngel gör, de hinner knappt bli en månad innan de dör, dåligt tecken.

      Kommentar

      • _Lena_
        • June 2006
        • 1273

        #4
        Det är mao för få flickor till dem. Köp 2-3st honor till så de har lite att välja på. Vi har 1 hande och 8 honor men det är mest en slump...

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13131

          #5
          Ursprungligen postat av Emmelie
          Ja hanen jagar han, men det är bara två hanar och 3 honor till dem. allt som allt har a 2 sunset och 3 corall, hade som sagt 3 sunset innan men jag har tänkt att skaffa lite fler, för jag tycker om dem. de är fina tjocka är de med, säkert fullt med yngel det blir fint sen hade ett platy sunet yngel som dog, liksom alla mina andra yngel gör, de hinner knappt bli en månad innan de dör, dåligt tecken.
          att ynglena dör är ett dåligt tecken ja!
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Emmelie
            • August 2006
            • 107

            #6
            Ursprungligen postat av åheim
            att ynglena dör är ett dåligt tecken ja!

            mm verkligen, många ser missbildade ut, så de har väl blivit ngt fel. de är krokiga ochg s formade.

            Kommentar

            • Emmelie
              • August 2006
              • 107

              #7
              Ursprungligen postat av _Lena_
              Det är mao för få flickor till dem. Köp 2-3st honor till så de har lite att välja på. Vi har 1 hande och 8 honor men det är mest en slump...

              Okej tack=)
              Ja skulle köpa till men de hade inga honor kvar, eller den sorts platy corall som ja har, så får vänta lite tills de kommer in.
              de slutade med att ja kom hem med 5 guppies istället ja föll direkt för dem

              Kommentar

              Arbetssätt...