Två av mina scalarer äter inte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pamelia
    • September 2006
    • 24

    Två av mina scalarer äter inte

    Så, jag har ett 200 liters-akvarium med fem scalarer, 7 vinkeltetror, 9 kardinaltetror, 4 siamesiska malar och tre ancistrus. Akvariet har jag haft igång i två månader. Mitt problem är att två av scalarerna inte äter - de har inte gjort det på två dagar. Det kan hända att en av dem har blivit lite mörkare, jag är lite osäker. En scalar dog för två veckor sedan efter att också ha matvägrat. Vad är felet? Alla andra fiskar verkar må prima (det är det som verkar konstigt), de äter och far runt som bara den. Jag har inte speciellt mycket alger, mina växter växer bra, och jag byter 30 l vatten 1 gg/vecka. Hjälp!

    ...Jag var till akvariebutiken igår för att köpa vattentest men de var slut så jag kan inte ens snabbt kolla det. Så är det att bo på en liten ö

    Tacksam för svar...
    Pamela
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Vad matar du med? Testa att dra upp nykläckt artemia, det kan trigga matvägrande fiskar till att få matlust igen.
    Om det är en invärtes sjukdom med parasiter eller liknande så är jag inte rätt person att svara, men får du inget svar här så kolla med din zooaffär.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Pamelia
      • September 2006
      • 24

      #3
      Jag matar med mygglarver och vanlig flingmat. Glädjande nog började dom äta igen idag, å nu är det istället den som är minst som låter bli att äta. Bättre med en som matvägrar än två i alla fall...
      Pamela

      Kommentar

      Arbetssätt...