Då var jag igång

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eldhroka
    • September 2006
    • 207

    Då var jag igång

    Startade upp akvariet en sväng i förrgår, det vill säga hade i gruset, satte igång pump och doppvärmare och fyllde på vatten. Tyckte dock att det luktade illa ur akvariet igår och tömde det igen. Kokade gruset och sköljde 5 dl i taget i en finmaskig metallsil, torkade dessutom ur akvariet då jag såg att det var alger på glaset, tom några tofsalger . Nu luktar det inte sådär illa iaf. Jag tog kallvatten från kranen igår så doppvärmaren fick verkligen jobba, det var 8 grader i vattnet från början

    Idag ska jag hämta växter och ca 3-5 guppies, får se hur det blir. Är det för mycket att ta hem 5 fiskar och ha i dem samtidigt så här precis i ett nystartat kar? Om stallägaren har mycket platy-yngel så kanske jag väljer att ta 3 guppies och 2 platy. *klurar*

    Det här känns spännande och nervöst Tänk om mina fiskar inte kommer att trivas hos mig..

    Satt hela kvällen i förrgår och igår och tittade på akvariet, fastän jag inte har några fiskar än Jag tycker att det är så rofyllt med vatten, pumpen gör att vattnet krusas lite och bakgrunden som jag fick med är jättefin. Misstänker att det blir många timmar framför akvariet i början, särskilt när fiskarna är på plats.

    När kan jag ha i räkor? Måste planera det eftersom det är en fördel om jag är ledig en helg så att vi kan sova över hos sambons kusin när vi far till kusten. Trots allt så har vi ändå 22 mil till närmaste akvarieaffär Tänkte att man då kunde åka ned på fredagen och vara lite sällskaplig och sen handla räkor på lördagen och åka hem direkt efter det.

    Mvh Anna
    54 liter 105 liter 450 liter45 l 112 liter
  • simon200
    • October 2006
    • 5

    #2
    du kan nog köpa räkor på en gång

    Kommentar

    • eldhroka
      • September 2006
      • 207

      #3
      Då är det nästan frågan om jag skulle ha farit och gjort det imorgon eller på lördag.. Hade ju glömt bort att älgjakten börjar igen på lördag och då får jag inte sambon att åka till kusten

      Alltså skulle jag lika gärna kunna fara själv.

      mvh Anna
      54 liter 105 liter 450 liter45 l 112 liter

      Kommentar

      Arbetssätt...