Nu har vi Corydoras!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MaxRobban
    • August 2006
    • 1048

    #16
    aha du fick tag i dem där... anade att det var en bit från mig... det jag inte vet om dessa Corydoras, är det en vildform eller en odlingsform ?
    Vad det än är så är det verkligen vackra och roligt ni fått så fina fiskar

    Kommentar

    • *Ulrica*
      • June 2006
      • 682

      #17
      Ursprungligen postat av MaxRobban
      aha du fick tag i dem där... anade att det var en bit från mig... det jag inte vet om dessa Corydoras, är det en vildform eller en odlingsform ?
      Vad det än är så är det verkligen vackra och roligt ni fått så fina fiskar
      Det ska faktiskt vara en vildform. De jag köpte är dock odlade i Sverige.

      Kommentar

      • MaxRobban
        • August 2006
        • 1048

        #18
        Jag har rotat lite info om dem o hittat att det finns ngn som kommer från Peru.. så har jag hittat denna... som de kallar Corydoras cf. Red Flurecent


        Kanske kan vara samma som din ?

        Corydoras aeneus "Peru Orange Stripe" och det finns också i grön Corydoras aeneus "Peru Green Stripe"

        http://www.alloddballaquatics.com/fishgallery.html ( där kan man hitta dem )

        Men vad är detta då ? Ser inte ut som albino aneus som de sprutat in färg i, sånt trams förekommer också

        Forum du site Aquariophilie.org de nombreux sujets aquariophiles sur les aquariums poisson crustacés plantes aquatique eau douce et de mer récifal et coraux


        Jag är dålig på franska, men man ser sura miner efter bilden så man kan ana detta är ngt konstgjort..
        Senast redigerad av MaxRobban; 08 October 2006, 23:38.

        Kommentar

        • *Ulrica*
          • June 2006
          • 682

          #19
          Ursprungligen postat av MaxRobban
          Corydoras cf. Red Flurecent Kanske kan vara samma som din ?
          Ser ut som mina. Men har aldrig sett det namnet förut.

          Ursprungligen postat av MaxRobban
          Corydoras aeneus "Peru Orange Stripe"
          Ja, det finns massor av varianter. Här finns massor av foton på olika arter. Ibland ser individerna helt olika ut så det är lite förvirrande dock...
          Detta ska tillexempel vara en sån som jag har...

          Ursprungligen postat av MaxRobban
          Ser inte ut som albino aneus som de sprutat in färg i, sånt trams förekommer också
          "Les corydoras Vert" står det, jag vet att vert betyder grön. Jag tror det är green stripe med dålig belysning eller konstig färgåtergivning.
          Här däremot är en som är "sprutad"!

          Kommentar

          • MaxRobban
            • August 2006
            • 1048

            #20
            Ja inte var den lik din fisk.. men finns säkert lokala varianter också av samma corydoras.. men din är ju mkt snyggare....
            De som de injicerat färg är är för hemska.. såg både röda, blå o gröna som var albinos i grunden... fattar inte att ngn köper det.

            Men möjligt att de iallafall är från Peru dina fiskar från början eller deras ättlingar..

            Kommentar

            • batski
              • October 2004
              • 8891

              #21
              Ursprungligen postat av MaxRobban
              Ja inte var den lik din fisk.. men finns säkert lokala varianter också av samma corydoras.. men din är ju mkt snyggare....
              De som de injicerat färg är är för hemska.. såg både röda, blå o gröna som var albinos i grunden... fattar inte att ngn köper det.
              Man borde fan med injicera dessa idioter som injicerar de stackars fiskarna med nåt plågsamt
              "The animals of the world exist for their own reasons.
              They were not made for humans
              any more than black people were made for whites
              or women for men." - Alice Walker

              Kommentar

              Arbetssätt...