Hur fungerar flera bottenlevande fiskar tillsammans i ett 54l ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • akan
    • August 2005
    • 629

    Hur fungerar flera bottenlevande fiskar tillsammans i ett 54l ?

    Jag har ett 54liters med ett fåtal platy. Jag har funderat på att köpa kakaduor 1+2 och sedan kanske en till bottenlevande fisk t ex, pitbull, corydoras eller annan mal. Hur skulle det fungera i ett sådant litet akvarium?

    /akan
  • MaxRobban
    • August 2006
    • 1048

    #2
    Har inte haft dem i 54 liters, bara i större.. men inte omöjligt det kan gå... ngt problem med att ha dem med Corydoras är det inte alls.. men gäller du gör bra revir till dem... det jag tror är mer problem är att honan/honorna ska kunna komma undan om hannen är för ettrig. Tror mer det blir problemet än att dina malar ska fara illa.

    Kommentar

    • Fellan
      • June 2006
      • 551

      #3
      Tänk på att skaffa en liten corydoras art då
      Always look on the bright side of life!
      Min zoon:http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=801822

      Kommentar

      • akan
        • August 2005
        • 629

        #4
        Skulle de fungera med en ancistrus tillfälligt tills jag har köpt nytt akvarium?

        Kommentar

        • akan
          • August 2005
          • 629

          #5
          tack för svaren maxrobban och fellan

          Kommentar

          • Erik Åhlander
            • January 2006
            • 1881

            #6
            Jag misstänker att de här odlade rödfenade cacatuoidesarna är snällare än vilda cacatuoides (men det vet jag inte). Jag hade ett vildfångat cacatuoides-par en gång i ett akvarium på 2 m, 400 liter. Där fanns ca 15 andra små Apistogrammor, några Laetacara samt malar och tetror. Cacatuoides hanen simmade fram och tillbaks i akvariet och klådde upp varenda cichlid i sin väg. Ingen tog någon större skada eftersom det var många fiskar och ett stort akvarium, men gud va elak han var! Skulle den hanen varit i ett 54liters akvarium hade han fått lov att gå ensam.

            Kommentar

            • akan
              • August 2005
              • 629

              #7
              enligt zoopet så ska ju cacatuoides klara sig i 54l, men hur många ska man ha, och med vilka andra fiskar kan man ha t ex, tetror/corydoras/l-malar osv?

              Erik Åhlander: Tack, Jag ska hålla mig borta ifrån de vildfångade

              Kommentar

              • Piccola
                • September 2006
                • 175

                #8
                Ancistrus kan fungera. De växer dock förhållandevis fort så vänta inte för länge med en större balja...
                Tetrapak: neon-, rödmun-, prickfen-, sorgmantel-, kongo- och kejsartetror + ancistrus.
                Vilda klubben: ljusgula + röda regnbågsfiskar samt neonregnbågar och äppelsniglar.

                Kommentar

                • akan
                  • August 2005
                  • 629

                  #9
                  ok tack.. ska tänka på saken

                  Kommentar

                  Arbetssätt...