snäckor...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • moc
    • September 2006
    • 110

    snäckor...

    Oj é inte alls bra på det här med "ohyra" Fått två små snäckor (tror jag) som kommit till under ett dygn och nu gladeligen knallar runt i vårt akvarie.. var kommer dessa ifrån? Är det ngt att oroa sig över? kan det bli invasion?? Bör jag ta ut dem? Verkar inte som att fiskarna kan ätä på dem, även om de försöker.. nu blev det många frågor
    Tacksam för svar!
    112 l amazonas
    360 l med slimline BTN bakgrund under uppbyggnad
    Tilltänkt population:
    *Diskus
    *Nugge(vår älskade L18..)och kanske några L-malar till
    *Tetror tetror tetror
    *Såklart ett gäng corydoras
  • *Ulrica*
    • June 2006
    • 682

    #2
    Ursprungligen postat av moc
    Oj é inte alls bra på det här med "ohyra" Fått två små snäckor (tror jag) som kommit till under ett dygn och nu gladeligen knallar runt i vårt akvarie.. var kommer dessa ifrån? Är det ngt att oroa sig över? kan det bli invasion?? Bör jag ta ut dem? Verkar inte som att fiskarna kan ätä på dem, även om de försöker.. nu blev det många frågor
    Tacksam för svar!
    1. De har nog kommit med på någon växt el. dyl.
    2. Inget att oroa sig över.
    3. Ja, de kan bli rätt många, snabbt. Invasion.... njäää...
    4. Du kan ta ut dem om du vill, eller strunta i det. De gör ju nytta! Jag brukar ta bort några av de största då och då. Man kan typ lägga in ett salladsblad på kvällen och sedan ta ut det igen när alla snäckorna sitter på det och käkar!
    5. Botior älskar snäckor, men de flesta blir väl för stora för ditt akvarium...

    Kommentar

    • moc
      • September 2006
      • 110

      #3
      Tack! Ja några botior blir det inte i vårt lilla=), inga andra fiskar heller för den delen, har haft alla nybörjarbekymmer ett akvarie kan ha, så nu ska vi kurera de fiskar vi har innan vi köper nya! Men då vet jag att de inte kommer överta mitt kar iaf, he he! Jag såg ert kar föresten, fint! Vi startade vårt ungefär samtidigt, skönt att höra att era fiskar mår bra nu=)
      112 l amazonas
      360 l med slimline BTN bakgrund under uppbyggnad
      Tilltänkt population:
      *Diskus
      *Nugge(vår älskade L18..)och kanske några L-malar till
      *Tetror tetror tetror
      *Såklart ett gäng corydoras

      Kommentar

      Arbetssätt...