Molly som är taskig mot sina kompisar!??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • *Ulrica*
    • June 2006
    • 682

    Molly som är taskig mot sina kompisar!??

    I går köpte jag tre (en hane, två honor) nya gulmollys så att min överlevande hona skulle få kompisar. Hon verkar inte glad alls åt detta.
    Visst, ibland simmar hon lite med dem, men sedan, helt plötsligt så nafsar hon till efter en och den flyr iväg och gömmer sej. Ofta simmar hon helt själv för att de andra verkar rädda för henne. Så fort hon kommer så tvärvänder de och gömmer sig igen. Hon liksom nafsar efter dem hela tiden. Skittaskigt!

    Är detta normalt? Går det över? Vad kan det bero på?
  • Healena
    • May 2006
    • 1440

    #2
    Känner ej till mollys.. men när jag introducerat nya platysar, så kivas det nästan jämt om "rangordningen" i ett par dagar. Och det är nästan jämt någon som liksom är mer "dominant" än de andra.
    Just nu är det en fläckig platyhona som bossar med alla - t.om kampfirren är skraj för henne
    Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
    // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

    Kommentar

    • *Ulrica*
      • June 2006
      • 682

      #3
      Ursprungligen postat av Healena
      när jag introducerat nya platysar, så kivas det nästan jämt om "rangordningen" i ett par dagar.
      Ok. Så är ju många djur. Så det går över när alla har hittat sin plats då...

      Kommentar

      Arbetssätt...