kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mickro87
    • July 2006
    • 7

    kampfisk

    Hej
    jag ska om två veckor skaffa mitt första akvarium på 182 l kankse lite större på 271 l vet inte än...
    då hade jag tänkt mig att ha en kampfiskhane och ev. fyra-fem honor. sen tänkte jag ha svarta neontetror och kardinaltetror.

    och nu är min fråga passar dom här fiskarna tillsammans? vet att honorna kan bli agressiva mot hanen men eftersom det är ett ganska stort akvarium med många gömställen så borde det väl gå bra?

    och sen har jag också kollat på pakistan botior går dom ihop med kampfiskarna?

    är tacksam för alla svar
  • ekmanjenny
    • July 2006
    • 342

    #2
    Hej!

    Tänkte skicka med denna länk om kampfisken. Kan vara intressant läsning. Det står på vilket sätt man kan låta sin kampfisk leva under optimala förhållanden. Vilka fiskar den passar med etc. Jag tycker personligen att det låter mycket att ha så många kampfiskar i samma akvarium men jag är allt annat än en expert så jag låter någon annan besvara frågan om inte denna länk kan göra det.

    Kampfisken

    /Jenny
    Så länge man lär sig, lever man!
    Ge blod, hela Sverige behöver det!

    Kommentar

    • mickro87
      • July 2006
      • 7

      #3
      jo jag har vart där inne och läst men jag tycker inte det står så mycket av det jag undrar där. men tack ändå.

      Kommentar

      • peo
        • October 2002
        • 119

        #4
        Jag tror absolut inte att det kommer att bli några problem, eftersom akvariet är så stort. Botiorna vet jag inget om.

        Kommentar

        Arbetssätt...