bakgrunds installaton

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fiddan
    • June 2006
    • 885

    bakgrunds installaton

    Hej hej

    Då var bakgrunden installerad resultatet blev okey, helt nöjd är jag inte. Jag förstår mig inte på varför de inte kan göra bakgrunderna med stängda kanter funderar grovt på att göra om det och göra frigolit kanter så man slipper se in bakom bakgrunden.. aja..

    Här är bilden på det


    Min fråga är vart tycker ni att jag ska montera vatten insuget och utblåset så att det syns minst vill hälst inte att det ska synas alls. någon som har några idéer?

    Finns det någon mening med att ha 2st insug och utblås?
    vad borrar jag bäst med?
    hur döljer jag insug/utblås bäst?

    Ps. detta är ett 70l hörn akvarium med välvd ruta och ett ytterfilter

    Mvh Fredrik Andersson
    skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.
  • janne dansk
    • June 2004
    • 1740

    #2
    man kan ta svart solfilm och klistra för baksidan av bakgrunden , så syns det inte så väl bakom, sedan kan du ,försiktigt ,med ett rakblad skära konturen efter bakgrunden
    mvh janne
    Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Det blev väldigt snyggt, och jag gillar ditt fiskval . Vad är det för bakgrund?
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • ciklidis
        • July 2006
        • 85

        #4
        Köpt svart färg (innefärg med latex) på typ Silvan och måla bort insynen. (måla på utsidan av glaset)
        Jag har nyss målat mitt kar och det fungerade jättebra

        är det en aquael bakgrund?

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #5
          Väldigt snyggt
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • Fiddan
            • June 2006
            • 885

            #6
            Tackar tackar

            Roten som är i funderar jag dock starkt på att ta bort för att jag tycker att den tar förmycket platts, eller?

            Det är en siliconfog på 3,5cm där som det bucktar ut jag tog och för siliconade 4 lager med 5 min mellanrum och när jag sedan skulle trycka fast de två delarna väntade jag tillräkligt länge så det blev en tjockare hinna men sedan då när jag tryckte fast bakrunden så sprack den och smetades ut ganska så bra överlag men jag skulel viljat lägga 2 timmar till på förarbetet..

            janne dansk jag hade funderat på att köpa sådan där plast film först de som används till bilar som "stripes" men solfilmen låter väldigt intressant för den ramar ju inte in akvariet på samma sätt som hen helt kolsvart film skulle gjort. då skulle man kasnke kunna testa en liten belysning bakom bakrunden..

            Men det ä'r ingen som har tipps på vart jag ska montera mina hål?
            skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

            Kommentar

            Arbetssätt...