passar dom här fiskarna ihopp?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • konstigrej
    • July 2006
    • 89

    passar dom här fiskarna ihopp?

    Jag har precis köppt mitt första akvarium på 160 L. har kollat runt i böcker o på nätet efter fiskar som passar ihopp men hittar inga tydliga svar... går det att ha dom här fiskarna ihopp?

    Guppy
    Kardinaltetra
    Kampfisk
    Kakadu-dvärgciklid
    Randig pleco, Peckoltia-mal, L168

    skulle oxå villja veta hur många man bör ha av varje och hur många bör vara hanar resp. honor?

    Har funderat på att ha grodor oxå, finns det nån som inte behöver va över ytan? och var man kan hitta info om dom?
    Är lite sugen på ett par räkor oxå, men misstänker att dom inte kommer att överleva med den fiskblandningen jag vill ha?

    Snälla hjälp mig /carina
  • Tossan
    • May 2006
    • 138

    #2
    Hej. Jag är själv ganska ny med fiskar, men om du tänkte ha en kampfiskhane går han nog inte ihpp med guppysarna. Han ser den långa stjärten som en annan kampfisk och då kan han börja äta på dem. Dessutom funkar det inte alltid att ha fler än en kampfiskhane, men eftersom ditt kar är relativt stort kan det gå. Om du vill ha honor brukar man säga 2 honor på 1 hane.
    Kan även tillägga att min kamphane inte tyckte om det nya karet jag köpte på 150 liter, så nu får han bo i ett mindre för sig själv och sina två honor
    Spana in min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=512836

    Kommentar

    • Thomas&Anna
      • January 2006
      • 1030

      #3
      L168 vill ha ganska bra cirkulation och det gillar inte kampfisk
      Thomas & Anna

      www.annaothomas.com

      Kommentar

      • konstigrej
        • July 2006
        • 89

        #4
        Ok, då får det nog bli utan kampfisken ingen som vet nått om grodor eller räkor?

        Kommentar

        • Tossan
          • May 2006
          • 138

          #5
          Det bästa är att fråga i djuraffären! Du kan ju ringa om du inte har någon i närheten
          Spana in min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=512836

          Kommentar

          Arbetssätt...